torsdag 1 september 2011

Give me something to daaance to

Ja ikväll kör jag Body Pump relaesen nr 78 för sista gången... tror jag. Klassen är snart fullbokad och det ska bli grymt! Hoppas på att nr 79 bjuder på grym musik som får det att svänga om höfterna ha ha. Som instruktör gillar jag när musiken talar för sig själv, är lätt att följa i takterna eller texterna och har hög volym. Rockmusik tenderar att bara "låta högt" medan phat bas passar bättre, men å andra sidan så gillar jag variationen så att alla kanske hittar sin egen låt som de gillar att maxa till. När jag tränar själv så vill jag bara ha Scooter, Cascada, Pakito, Pit Bull och Bsshunter (ha ha min musiksmak inom träning suger jag vet) men just till träning behöver jag ordentliga melodier och dunka dunka för att jag ska kunna ta ut mig, som instruktör handlar det mer om att förmedla bra teknik och träningsglädje.

Men ikväll blir det att ösa på och skapa träningsvärk! Har faktiskt lite träningsvärk sedan core igår, och det visar ju hur svag jag är i bålen och vad man bör träna mer av. På lördag kör vi träning hela dagen och det känns bra i kroppen måste jag säga. Ser fram emot att tillbringa en helg med syrran i Stockholm. 

Igår var det lite kaos hemma på kvällen men styrde kosan i hamn. Killarna hade ju inte setts på en vecka så det var bus och löptävling i hela huset. Klockan 21 åt jag lunch och kl 22.30 intog jag onsdagsmyset i form av 5 chips och ett glas pepsi max, kändes lagom absurt men det var en skön känsla att mysa ner sin i sitt nystädade vardagsrum, härligt nöjd efter att fått upp hyllan som stått och dragit alldeles för länge och att ha fått killarna i säng så att de båda sov. 

Ville i väntan på bussen hem. Höstskorna på från HM, röda jeans HM och mössa Nova Star.

Hyllan på plats - black and white

Stockholm imorgon, tjolahopp!!!

1 kommentar: