tisdag 6 september 2011

Regnrånet och sovmorgonen

Tjejmys  i soffan igår
Efter mycket tjat från frugan gick jag idag förbi Babyproffsen och beställde 2 st regnskydd till vår vagn, och visst - det ska kosta att ligga på topp men alltså nästan 1000 kr för 2 st regnskydd var lite väl saftigt med tanke på att det var typ vår budget kvar denna månad, jag ringde till butiken och nej det gick ej att avbeställa!!! Jag la 300 kr i deposition men sa att jag skulle återkomma om jag skulle ha två stycken eller ett... Suck. Så vad att göra? Men vi behöver ha två stycken regnskydd och givetvis ska de konstruera vagnarna så att just bara deras variant passar. Ja rena rånet för en fattig barnfamilj men vi älskar vår vagn.Kanske får jag gå ner och prata med de igen, ärligt 1000 kr för att skydda en vagn från regn? Klär nästan hellre in den i plastfolie... GRATIS!!!

"Vilja" som Ville skulle ha hetat om han var en tjej. Carola lekte utklädnad med barnen igår hi hi
Mina två tjejor (Carola helt inne i ensam mamma söker), "Tjejbur" glad i hågen

Sötnosen snart 4 månader
Pipmusen
Igår somnade jag redan kl 22 efter lite mys i soffan med dotter och fru. Ville sov hela natten (Ella tog ett litet snack kl 04) men i övrigt lugnt. Vaknade kl 07.15 av att jag låg i Kaddies famn helt ingosad. Tyst. Ja förutom Ella som lät som en lite mus som låg och pep och hojtade tamt om vartannat. Ville sov!!! Theodor i TV soffan nere. Kändes som värst lyxiga guldmorgonen att få vakna upp i Skattfamn och sovit en hel natt. Och igår vaknade Ville 5 ggr/natt, hmm vad är hemligheten? Han har blivit så stor nu vår lilla kille. Pratar hur bra som helst och lär sig nya ord varje dag. Han är kramig, busig och allt ska testas - såklart. I helgen drar jag och Ville hem till Kalmar för att få lite egentid. Ser fram emot helgen!

Villes outfit för dagen valde han själv - typ...

Skor basketkängor Kavat. Jeans med hängslen från H&M. GAP hoodie - baby Gap. Keps NIKE

Stora killen kollar in traktorer. Om 4 veckor fyller Ville 2 år.

Tisdag, veckans mest menlösaste dag. Ska träna ikväll, häpp!!! 2 kg kvar nu mot mitt nya mål, någon som vet vad som är rimlig tid att gå ner 2 kg på om man håller sig till att äta normalt och träna normalt? Alltså dvs inte att gå på sopp-diet eller Nutrilett eller svälta sig själv utan mer skippa godis-kakor-arakksbollar-chips grejen? Ska försöka satsa på 5 träningstillfällen denna vecka. Jag håller ju samtidigt på att lägga på mer vikt i min styrketräning... Hmm ja tiden får kanske utvisa.

Måndag: RPM - check
Tisdag: Styrka morgonen - check - pass på kvällen?
Onsdag: Powerwalk 1 h
Torsdag: Styrka på morgonen
Fredag: Body Step
Lördag: promenera i Kalmar (ha ha lame träning men ändå) 
Söndag: spinning + body pump

Min syrra frågade varför jag skulle gå ner då jag redan har en fru och är gift ???? Ha ha. Inte utan på marknaden så att säga...Men är väl bara trött på att aldrig känna att jag "är tillbaka" dit jag var innan min graviditet från helvetet. Såg en bloggerska som tränade till dagen innan ungen kom och som efter förlossningen såg sjukt vältränad ut, hmm DÅ blev jag avundssjuk att detta med graviditet kan slå så olika. Själv blev jag ju typ sängliggande och grät mig igenom de 4 sista veckorna i ren smärta från hela kroppen. Nej ingen bebis i min mage än på många år. Jag ska ha nått min toppform innan dess i alla fall + hinna njuta lite av den innan man ens funderar på en liten till.

/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar