tisdag 27 september 2011

Fixarskatten is alive

Ja ibland händer det. Inatt vaknade fixarskatten till liv aka min fru. När jag hade slagit ihop mina trötta blå (som gick på bokstavligen 5 sekunder) så gick frun upp och lagade mat till mig imorgon så idag när jag kom upp stod matlådan med lapp på redo! När vi träffades var Carola ofta upp på nätterna och fixade - medan jag...sov. 

And me too to you=)


Många vuxna klarar sig på väldigt lite sömn men jag bör helst sova 9 h för att jag ska fungera. Om jag går och lägger mig i tid (vilket aldrig händer) så går ekvationen ihop men inte annars, då är kaffe min enda räddning. Att vara upp och amma i 9 månader 2 ggr per natt kan nog trötta ut även den segaste (och inget jag vill göra om igen) men nu så känns det som om barnens sovrutiner börjar falla på plats varav vi alla får sova gott. Underbara Ella Idelie bara snoozar med en gångs vakenhet/natt.
Glad tjej som nu gärna ligger på mage ett tag och kollar in vad brorsorna gör för bus(Åh vad söt hon är det lilla buset)

Eller så gillar hon att bita på måttsatser  - steady grip
Ville har börjat snacka rejält nu och använder två - treordsmeningar. Idag sa han Kattfota (Kattfoten) som hans förskola heter och kunde säga vatten som det heter, man säger ordet - han härmar och han får det rätt. Häromveckan började han räkna också och kan mest säga 4, 6, 8 och 1. Visst han är inget wonderchild (not saying) men ändå kul att det går att kommunicera med honom. Tyvärr måste vi nog börja ta bort nappen för man hör ju inte hans små fina ord som kommer ur den söta munnen. Men för er som undrar så har han bara haft napp i 4 månader och blir lugn av den. Men visst om tänderna börja ändras så visst men samtidigt säger de att dagens nappar är mer ergonomiskt utformade så att det inte ska påverka - vad tror ni? Napp eller inte?

Ella pratar hon också men mest med mig. Säger mycket öhhhööö och ähhh i falsett och skriker högt och hostar. Kommunikation kallas det visst. 

Plåsterkillen
syster yster

Ikväll ska Lovisa vara hemma hos oss och ingen förutom jag..jo Pluddie kommer bli gladare. Först ska Carola och Lovisa till Nova och kolla födelsedagspresenter till killarna sen ska de hänga i Dallan tills jag kommer hem efter att ha kört spinningklass ikväll, nice=) Så ikväll kanske man får fresta med en god sallad? Ha glömmer aldrig då Lovisa och jag som små spelade in TV program med kamera då vi lagade mat och STRIMLADE allt! Ägg, kyckling, sallad - ja allt var strimlingsbart. Tilläggas kan att jag hade permanentat hår och fleecetröja....då kanske ni förstår HUR länge sedan det var...

Med träningen har det gått sådär sista veckan, jag/vi har haft fullt upp och räknade min "fritid" till exakt 1 h över hela helgen och det var söndag kväll när jag kom hem kl 20 innan vi la oss kl 21 ha ha men denna helg är jag ledig och då får vi hitta på lite kul istället. Nä inte hjälper det att klaga utan man får strukturera upp helt enkelt och ta en sak i taget. 

Kram på er och ha en fin tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar