onsdag 7 september 2011

Va - inget godissug? Detta händer inte

Eller man kanske egentligen ska säga grattis fruarna Bergman som idag i kör sa "oh nej jag är är inte så sugen på något sött" (kan ju vara för att vi fick en överdos på varandra i morse (hi hi fattar ni - socker - söta som socker...) utan mer något matigt. Sagt och gjort. Snart styr jag kosan mot affären och ska handla lite då jag ska laga kycklingpaj med grönsallad. Vi blev bjudna på det i helgen då min moster lagade detta recept och det var en av de godaste pajerna evva!!!

Så nu är det mat som gäller och inte godis som onsdagsmyyyys. Wow. Kors i taket. Vad har hänt? Hoppas lillkillarna somnar tidigt ikväll så jag kan maxa onsdagsmyset med frugan för imorgon kväll sticker jag till Kalmar. Ja kanske blir det en liten gottebit - eller inte... mys som mys på onsdagar. Lilllördag is in da house.

Min favorit - kyckingkorv, kikärtor (keso eller fetaost) persilja och vinäger = mums. Absolut top 1 på kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar