torsdag 15 september 2011

Fula frisyrer och starka armar

Ja ikväll vickar jag en BP klass för att i helgen köra release både lördag och söndag påBP 79! Wow vilken underbar vecka! Just nu ståt jag och väntar på bussen och mår sjukt illa då jag råkade ta på mig en parfym som jag är allergisk emot. Det - och åksjuka (ja för denna busstur tar 30min istället för 15 med bil...) så är jag dessutom stressad på det.

Igår var det en riktigt Tv kväll! Jag badade med Ville och Ella och vi lyckades tom med konststycket att få Ella att lukta gott i håret! Så när killarna hade krupit till sängs satt jag och sniffade mig typ hög på bebisdoft!

Idag har varit en fullspäckad dag redan. Jag har hunnit med att städa, laga lasange och byta sängkläder. Barnen var glada idag och det går väldigt smidigt att lämna de på skola och dagis och snart måste vi även sätta upp Bellan på dagis för det är tydligen många som vill ha plats nu och de tillämpar inte syskonförtur.

Ha idag skrattade verkligen jag och Carola åt våra fula frisyrer. Hade gärna bjudit på en bild men vill faktiskt inte sjunka så lågt... Carolas hår är nu för långt att ha uppåt i typ tuppkam och lägger hon håret ner åt sidan får hon snedlugg fett à la 1995!!! Jag Hr en enorm utväxt och slitna toppar så mitt hår ser konstant smutsigt ut och fult i allmänhet. Så vad att göra? jo man kan ju inte annat än att skratta åt det. Vi ska försöka lämna tillbaka regnskydden vi var tvungna att köpa (???) men om det inte lyckas får vi ha mössa tills dess att vi har råd att klippa oss.

Gud vad illa jag mår nu alltså. Bussfan.

Ser fram emot ikväll då armarna ska tränas. Har varit lite dåligt med konditionsträning denna vecka men har inte hunnit och då Carola varit sjuk har kg velat komma hem tidigt (19.00???) så jag kan hjälpa till med läggningen.

Ja just nu hoppas jag på bättre tider eller att vi får bilen såld. Hmm det kanske är bättre tider vad vet jag?! Nej nu måste jag sluta för nu börjar mardrömsfärden genom Lund. skulle faktiskt kunna påstå att jag hatar busstur nr 6. Jag vet hata är ett väldigt starkt ord och jag säger till mina barnatt man ska aldrig hata någonting utan man kan gilla det mindre helt enkelt. Men nej - jag hatar denna buss, folk dom nyser och gör mig sjuk, tid som går och känns dom en evighet och illamåendet.

Ha en bra torsdag allesammans! Och glöm inte att rösta på Carola som årets hjälte mamma 2011 för Mama! Länken finns längre ner i ett gammalt blogginlägg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar