lördag 17 september 2011

Tjejbur, Teto och Pluddie - kärt barn har många namn

Ja vad får vi alla konstiga nick ifrån? 

Tjebur - Kommer från Robyns låt Fembot (have feelings to) - fast tjej + burri burri (som när man gullar med en bebis = Tjejbur

JamJam - Ella kallas också för JamJam (uttalas djamdjam), då hennes matersättning luktar kattmat och då hon tyvärr själv luktar likaså i mun, hårbotten och på händerna, sen låter hon som en katt och mjauuuar.

Teto - När Theodor var mindre kunde han inte säga Theodor utan sa Teto (men han upplevde det såklart att han själv sa Theodo) så han sa jämt: "Jag heter inte Teto - jag heter Teeto" (same same but different???) Så nu kallar vi honom för Teto.

Pluddie - Kommer från söde (söt) och plutten då han var mindre, nu säger han själv Pluddie till sig själv och Villa Villa Villa (alter ego).

Han säger även Ida till mig och C'lola till Kaddie. 

Kaddie kommer från - Skatt. När vi flyttade ihop HT - 08 då Theodor var 3 så ropade jag jämt Skatten!!? Och Theodor översatte det då till Katten (kattens om i mjau) som han trodde jag menade, varav nick'et blev Kaddie (som i söta lilla kissekatt) .

Jag har tyvärr inget nick, kan vara ällingen ibland och ja vad mitt namn rimmar på ska vi inte går in på närmre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar