torsdag 8 september 2011

Multitaska mellan svampmössor och tågbiljetter

Hej underbara torsdag! 


Vädret är underbart men stannar ändå inne på lunchen och bloggar ha ha. Jag har ju detta lite som min egen lilla dagbok också då man idag sällan skriver ner vad man gjorde för var dag (ja förutom Facebook som har börjat med det nu - you did THIS a year ago, och NEJ jag behöver inte bli påmind om varför rynkorna blir flera för varje år...)

I morse var det premiär för Ville som Granknopp. Vi byggde flygplan, klättrade i träd, gungade gungbräda, lekte björnen sover och vi fikade. Nästa gång är det tema löv och växter! Allt gick jättebra och Ville hade så kul men givetvis precis innan vi skulle gå trillade han från en bänk och slog i bakhuvudet hårt i en sten. Bulan vart enorm men inget blod tack och lov. 

Ville spexar med att slänga sig bakåt
Lea och Elin - tjejerna i gruppen Granknopparna
Ville älskade att klättra i träd, skulle säga att det har han efter mamma Carola hi hi=)
Klätterbusen
Sötnosen smuts och jag
Långbensfia
Sist och minst...Ella provade igår sin stol som Ville så gärna ville sitta i han me. Men Ella var överlycklig och skrek en massa glädjetjut och mitt i allt lyckades hon tom ta sig fram några cm och hon vart helt i chock. Sötnosen! Mammas lilla älskade sötis. 

Igår på kvällen när vi trodde att alla barnen hade somnat så hördes det pip från pipmusen (Ella) så vi tog ner henne och gosade med henne i soffan i nästan 1 h. Hon pratade på, ylade, tjöt, sa öööö och aaaa om vartannat så efter 1 h var hon helt slut och somnade i min famn ingosad i sin filt. Mys. Onsdagsmys. Mamma dotter kärlek. 

Nej nu back 2 work. Sen helg, lovely kan behöva ladda batterierna inför resten av september som består av mycket jobb, träning, läkarbesök och mulle utbildning... Ha en fin helgis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar