lördag 17 september 2011

Familjelycka

I eftermiddag drar vi till Staffanstorp och ska umgås med deras killar Zacke och Wille. Emelie är sprickfärdig (om 3 veckor kommer deras nr 3) och vi längtar så!!! God mat och ikväll blir det mys i soffan. 

Igår var bland det vackraste jag varit med om. Theodor och Ville var så duktiga. De satt i soffan och åt lagom med snacks (inte hetsätningen som pågick förut) utan tog laglydigt en bit i taget och satt fint i soffan och tittade på Nils Karlsson pyssling. Det roliga var det att Theodor som nu blivit sååå coool (tror han ha ha) var som liten kille jätterädd för Tjoffsan (råttan) och nu var det Ville som var rädd - varav T var så stolt att han nu inte längre var rädd. Själv satt Pluddie uppkrupen i knät med filten vid näsan och var rädd - för Tjoffsan!Så söt. Jag kom ihåg hur rädd T var men det erkände han såklart inte nu i efterhand! 

Sedan var killarna så trötta att de somnade på 5 sekunder! Goa kiddos=) Så ikväll hoppas jag och frugan på favorit i repris!!!

Kram på er alla lördagssugna

2 kommentarer:

  1. En super bra blogg! Jag har röstat på Carola, synd bara att man inte längre kan läsa hennes blogg.
    När jag läst din blogg har jag börjat fundera på hur mycket det betyder att man burit och fött ett barn. Det verkar som att man som kvinna känner större kärlek till det barnet (moderskänslor) och att man inte riktigt kan få de känslorna för ngt annat barn. Det märks tydligt att det är du som burit och fött ville. Hur är det för alla pappor i hetro förhållande?? Mvh en annan Ida

    SvaraRadera
  2. Jag och min man har adopterat vår dotter från utlandet. Med andra ord så har jag inte burit henne i min mage men jag kan garantera att känslorna är inte annorlunda.
    Jag verkligen älskar min dotter!!

    Bara en liten parantes till ovan kommentar..

    Kram Maria m fam

    SvaraRadera