onsdag 14 september 2011

Onsdagsmys och nys

Lillördag is in da house! Carola är lite krasslig och därför tycker hon synd om sig själv mest hela tiden och är extra känslig så ikväll bara måste det bli lite gotte ha ha ja vi äter sällan gotte mer än 1-2 ggr per vecka faktiskt men på onsdagar måste man. (Ha älskar att vi har ursäkter som kan fylla upp en hel kyrka typ). Carolas bästa Svenne program is on da air (Bonde söker fru) och mitt favvo program Efterlyst direkt efter så ikväll är det bad på killarna sen sängen. 

Ville har blivit väldigt mammig på mig den senaste tiden. Vi ses ju endast typ 1 h på morgonen och har jag tur 1 h på kvällen och jag är ju faktiskt borta på helgerna också. Så nu har jag bestämt mig att detta blir sista terminen som jag arbetar på helgerna. Efter det får jag lösa det med jobb och träning på annat sätt, okej då får det bli sena kvällar men helgerna måste få bli heliga igen. När ens barn börjar att påverkas av att aldrig ha mig hemma en dag tycker i alla fall JAG att man måste sätta gränser. Det sista jag vill är att han inte ska kunna lita på mig att jag finns för för honom, och för Ella. Carola gör ett fantastiskt jobb hemma men tyvärr så får hon ju också ta allt slitgörat. 

Träffade en kille (vän till min syrra) som frågade varför det var så mycket jobb med tre ungar, jo kanske därför att det finns alltid att göra. Våra dagar ser ut som följande: 

07:00 UppstigningVille ska ha ny blöja + tvättas, Ella likaså. Efter det ska man klä på de kläder. Theodor klär på sig själv men man måste ofta påminna honom. Under tiden fixar en av oss ersättning till Ella och välling till Ville. Medan den ena tar villes b - blöja ger den andra Ella mat. (här emellan ska man själv helst hinna göra sig i ordning dvs borsta håret och ta på sig kläder, oftast springer vi runt i bara trosor och linne).
 
07.45
Frukost för barnen, främst Theodor som man ska fixa frukost till. Carola packar hans väska och tar honom till skolan. Ville ser på TV eller äter lite frukost om han inte vill ha välling.

08:30
Carola är tillbaka (Ella börjar bli trött). Jag eller Carola borstar Villes tänder, klär på honom och jag tar honom till dagis med cykel eller vagn. Just det - VI måste också ta på oss kläder

09.15
Hemma igen och då ska man sminka sig och packa sin egen väska sen ta buss eller bil till jobbet. Vi hjälps åt att ta ut sopor, gå blöjrond, städa upp i köket och vi lägger Ella. Frukost? Ja den har man slängt i sig någonstans mellan kl 7 och 9 och består oftast av 1 STOR kopp kaffe, 2 mackor eller ägg eller smoothie. 

Ja och sedan blir det samma sak på kvällen fast i omvänd ordning fast med skillnaden att då är det liiite stökigare, lite mer disk och matrester och  lite mindre tålamod. Häpp för 3 kids! Bara att kötta på livet är ju trots allt underbart. 
Lilla nyckelpigan Ella


Jag har fortfarande inte börjat att skriva på ansökan, kanske dagens lunch-mission? Gud vill men vill samtidigt inte pga ångest... 
Kram på er alla onsdagsmysiga bloggläsare!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar