onsdag 23 mars 2011

Ystad här kommer mammorna mys

Ja eller kanske inte när det väl är dags för förlossning... Idag var vi hos barnmorskan. Lillans hjärtljud låg på 154 och singlade ner till 120 emellanåt. Magen var 32 cm i v.32 så det var ju också bra, dock låg den lite över på normalstrecket men inget annat udda. Vi blev rekommenderade Ystad lasarett så vi ska dit om 2 veckor på en guidad tur. Så nu ska vi nog föda i Ystad då de är mindre till storlek och verkar ha ett bättre bemötande än i Lund. Här kommer vi!!! Allt ska nog gå bra. Om 2 veckor börjar vi föräldrarutbildningen - håll i er nu, tillsammans med 2 st andra gaypar. Vår barnmorska är toppen!!! Hon har ordnat så att vi gays ska kunna träffas och prata OCH få en föräldrautbildning tillsammans. Känns så bra. Man är redan utsatt som det är i en situation som vår så vad kan bli bättre än få dela det med andra goa tjejer=) *glad* Vet ni att det bor 4 st gaypar i lilla Dalby - regnbågsbyn hi hi. Känns så bra att det inte bara är vi liksom, och alla bor vi typ på samma gata också.

Förresten familjerätten har inte hört av sig så imorgon ringer jag de. på krigsstigen. Ska måla mig i krigsmålning imorgon. Militärgröna chinos och kajal är väl så nära jag v¨gar komma - men ändå - jävligt fierce...

Lite pix från igår då va,,,
Theodor helt förstörd över det faktum att jag kallade fåret "Timmy" för fåret Shaun (som han säger på bilden) - tydligen var de inte samma alls fast de ser exakt likadana ut....

Bus i sängen - wow han ligger ner - stilla


på väg ner

Nej nu ska jag snart vicka spinningklass, har ett stort varigt munsår som spricker när jag ler så antar att det får bli tufft ikväll utan något snällt leende. Tryckte nyss en vit baguette i ren hunger som jag känner sådär härligt knäpp att jag måste träna bort  magen som svullnade upp till gigantiska proportioner (för er som ej känner mig så har jag extremt lättsvälld mage) särskilt av vitt bröd och av mjölkprodukter.

Puss på er fina!

/with love Ida

1 kommentar:

  1. Så kul att ni fått en bra barnmorska, som tom. lyckats göra en liten "egen" föräldragrupp för er. Härligt!! :o)
    Måste kännas underbart att få vara med "likasinnade" och kunna diskutera allt (som många trångsynta människor inte alls vill förstå eller prata om). Blir så glad när jag läser om folk som bryr sig om alla oavsett läggning, färg, ursprung mm.

    Å va kul att ni bor på samma gata som Dalbys regnbågsfamiljer. Nära och bra till vänner är toppen! :o)

    Ha det toppen! (inte långt kvar tills vi ses nu).

    Kramar Maria m fam

    SvaraRadera