fredag 11 mars 2011

Jakten på de försvunna skorna är nu över

Hej! 
Jag har letat land och rike runt efter ett par NIKE skor (en gammal modell i rosa och vitt)  som nu har ersatts av någon space'ig sko med ett stort band över i plast (eller en rund sko i neon typ) - skitfula (tycker jag). Så efter att ha varit i varenda Stadiumbutik i Lund och ringt till Malmö fick jag reda på att mina skor finns i Löddeköping (av alla ställen i Skåne) så imorn måste jag övertala min fru på något fiffigt sätt att vilja köra dit, men känner jag henne så kan jag locka med att hon ska få köpa nya bebisstrumpor (sådana där de minsta med fluffiga muddar på) så åker hon säkert. För er som inte är gift med en fru...så kan jag berätta att man vet ju hur man själv fungerar så om man mutar kvinnan med att köpa något (högst upp toppar bebiskläder sen underkläder) går allt lätt som en plätt!!! Gäller att vara smart här=) Tyvärr kan jag inte locka med massage längre då jag är rädd för att om sitter på skatten blir hon platt som en pannkaka och att lillans huvud inne i magen ska krossas (jag vet - sjuuuk tvångstanke) så det får bli annat att locka med. Har alltså feta cravings på nya NIKE skor som jag ska ha på min BP klass på söndag! Wanna wanna have. Är jag normal eller finns det fler som kan obsessa om ett par pure träningsskor?

I helgen ska jag rensa min garderob och lägga upp en ny sväng på Tradera. Finns så mycket man aldrig använder (och som jag har blivit för stor för) som jag måste bli av med. Efter min graviditet är mina höfter bredare och så också (TYVÄRR...) mitt ass...men mina lår är desamma och mina tuttar typ desamma (hur de ser ut tänker jag inte gå in på men mer kvinnliga=) Nöjd över min kropp men hade gärna tightat till den lite (som jag ska i sommar då jag får mer tid) - det är då de lovade för och efterbilderna kommer att komma=)

Igår var det systerkväll hos Lovisa. Älskade syster bjöd på 3 rätters och hade tänts ljus i hela lägenheten och gjort så fint - love you - fo sho fo sho fo shooo, gatta get going.... (internt). Vi såg på film och pratade lite och skrattade åt gamla minnen - allt som sig bör. Hemskt bara att man börjar bli så gammal att man minns barndomen endast genom fotografier och genom andras minnen ha ha.
Mmmm mousse
dagens outfit, jeans och kavaj=)
Ikväll är det Ville och jag, blir nog mest mys med massor av böcker, bada med bubblor och laga god mat. Vad? hmm ska fundera lite, shit måste hinna förbi systemet idag och handla fredagsölen. Min hoegarden=) Provat veteöl? Som honung för halsen=) Gud känns hemskt att skriva att man ska ta hand om barn i samma mening som man nämner öl ha ha men jag dricker bara en öl och det 1 gång varannan fredag så jag håller mig på en låg nivå=)

Ha en fin fredag alla vänner och alla ni andra som läser min blogg, är ju ett antal så jag hoppas jag inte tråkar ut er med mitt snurriga liv... Ja och ändå skriver jag typ bara hälften.... Alltså nu skrev jag inte det för att låta så jäääävla intressant utan för att det faktiskt (tro det eller ej) finns saker i mitt liv just nu som jag önskar jag hade fått upplevt som ogjort (kan man ens skriva så?) 

Sist vill jag avsluta med att tacka min älskade vän Linda som ringer och bryr sig men som faktiskt LYSSNAR och orkar älta och peppa. Tack för att du finns och finns här=) 

Kärlek till alla fredagsheta människor=)

1 kommentar:

  1. Och jag önskar: Trevlig helg till dig o din familj!! :o)

    Om ett par veckor ses vi "live". Ska bli kul! :o) Jobbigt, tycker killarna... 2 tjejer som ska tycka till ang. deras klädsel! ;o) Men vi vet ju bäst eller hur? :o)

    Kramar Maria m fam

    SvaraRadera