tisdag 1 mars 2011

Miniskatt var inte så liten som vi trodde

Hej hopp! 

Idag var vi på ultraljud i Malmö och fick se vår lilla tös, för det var en tös ja det såg de tydligt=) Så nu vet vi att vi kan behålla alla klänningar och strumpbyxor. Hon var verkligen STOR, vägde 1600 g och var ca 40 cm lång, alltså + 20% än normalbebisen. Hennes kinder var väldigt runda och hon gosade in sig i magen hela tiden så det blev inte många bra bilder. Hon sov och hon trivdes med det i 25 minuter, 25 sjukt dyra minuter. Men då jag vet vad detta betydde för min fru så antar jag att detta var en god gärning trots att det sved i plånboken... Miniskatt hade en massa navelsträng framför ansiktet som hon smakade på och kramade, kanske ett potentiellt snuttefiltsoffer? Japp den 20 maj kommer hon bm sa att hon borde väga 4200 om hon kommer på utsatt datum. Big girl you are beautiful! Tycker mest synd om Carola som ska trycka ut henne, må det gå bra kära gud men för mig som inte bär barnet känns det som en evighet. Mycket känns som en evighet just nu...Men här är några bilder som blev de bästa. Fast i profil var hennes näsa väldigt rak och lång (väldigt "Skattig") så ja man undrar ju hur hon ser ut.

1. Sleeping beauty
2. Gosa med magen
3. Foten
Ikväll kommer pappa och faster på besök, trevligt! Hoppas Ville har haft en bra dag, lång dag ifrån honom idag också, lämnar ju honom 8 varje dag sen börjar jag jobba kl 9.30 ca och sen hemma vid 19.15 varje dag och då sover han oftast eller är väldigt gnällig. 

Imorgon är det onsdag och funderar på om jag skulle laga något gott med lax, länge sen nu. Ska kolla recept kväll tänkte jag. På torsdag får det bli träning istället för imorn innan jobb. Känner att jag behöver det. Vet ej vad som flög i mig idag (psm - I sure so hope) men jag krängde 2 hg choklad. En tisdag! Choklad? Jag!!!??? Jag som inte gillar choklad och absolut inte i veckorna. Kan inte säga att jag har ångest, bara lätt illamående och ont i magen. Värt det? Hmm...
Imorgon börjar jag också plugga in nya body pump, längtar redan tills på söndag. Mycket jag längtar till men ja...dagarna består bara av jobb och när man har landat med mat och städning är kl 22 och dags att sova sen upp lämna barn och sen iväg till jobb igen. Svensson? 

En annan kul sak som hände idag var att det ringde en kund till Fracko som ville hyra frack, efter att ha pratat några minuter kom det fram att det var en tjej som följt våra bloggar en evighet=) SÅÅÅÅ kul att pratas vid=) Världen är allt bra liten ibland. Nu ska jag kolla på något/någon som tydligen inte var så liten...som vi trodde. Mysigt med ett litet liv som snart är vår. Konstigt att nu är det bara vi 4 och snart är vi 5, EN till som ska väcka oss om nätterna och testa vårt tålamod men ja...vilken liten tjockisängel=)

/Ida

1 kommentar:

  1. Ja visst är världen liten ibland! :o) Jag lovar att jag ska hänga med min man och hans bestman när de ska prova finkläder. Kanske tom lillsnäckan hänger på!

    Så söt en lilla skrutta var på bilderna. Måste vara en härlig känsla när man sitter där och ser underverket. Som jag sa till dig så kommer jag att få uppleva ett likadant ultraljud i vår, ihop med min gravida kompis. Ser jag verkligen framemot! :o)
    För Carolas del så håller jag tummarna för att lillan ska titta ut tidigare än beräknat!!!

    Ha en skön kväll!

    Kramar Maria m fam

    SvaraRadera