fredag 4 mars 2011

Nya sovrutiner och kaffepaus

Huga. Rivstartade denna dagen med ett grymt träningspass med syrran. Vi körde box, intervaller men step, sit-ups och armhävningar och sen lite styrka. Lovisa skrattade åt mig att jag var väldigt svag när vi körde tricepspress bakåt (en står över och håller emot) och non-explosive när jag sparkade (hette tydligen front kick) då jag istället gjorde (på dansspråk) 1. Konstpaus sen en 2. Flexad fot. Har mer dans i kroppen i mig än attack och power, så nu är mitt mål att träna kroppen mer i spänst och explosivitet. Både spinning och Body Pump är ju träning där man står stilla så jag behöver verkligen ta tag i detta i sommar. 


Ni som läst min blogg vet att jag ofta klagar på hur trött jag är och har noll i ork, shit lazy woman tänker ni eller gaska upp dig och visst jag hade gärna gjort det men det är ju inte bara jag som påverkar detta ekorrhjul utan äöven andra saker som jobb och liten son. Jag dricker i snitt 2 koppar kaffe per dag och sänker lätt 2 Red bull utan att blinka. Detta gör att jag hamnar "på banan" för att orka med jobb och träning. Men inser nu att min mage säger nej och även att detta funkar ej i längden. Så nu sitter jag här och dreglar efter en kopp kaffe. Kan tom känna kaffedoften... I alla fall back to varför jag är trött. 



Ville vaknar ca 3 ggr/natt (en bra natt) , det är första vaket som består av inlyftning i vår säng, andra vaket - vatten eller mardröm, tredje vaket - VÄLLING, kan vara ett fjärde vak som betyder - MORGON... eller ett femte som betyder alldeles för mycket vatten och kissat på sig = byta lakan mitt i natten mm. Visst jag tror inte många har solskens historier som småbarnsföräldrar om barn som luktar som taget ur en sköljmedelsflaska och har söta små tunga ögonlock och som sover hela nätterna men varför känns det som om vi är de enda i hela fucking världen som har en unge som aldrig låter oss sova? Så snälla har ni det värre, snälla maila mig så jag kan gotta mig i att någon stackare har det värre, please. 

Men nog om ältandet - nu till da doing. Då Carola nu börjar sikta uppåt 75 pannor (ledsen Skatt att jag måste outa din vikt sådär men bildbevis finns ju) så är det ju jag som får stolpa upp mitt i natten och ta dessa gråtstunder med Ville. Så igår provade vi att sätta in hans säng bredvid vår (visst osexigheten i det hela är ju enorm men kan ändå känna att huvudsyftet i det hela tar överhanden) mer sömn=mer ork=mer gos. Just nu ingenting så allt kan ju bara bli bättre. Jag låg närmst Villes säng och vad hände? Jo Ville sov hela natten, han slog ihop alla 5 vak till ett - morgon/vällingvaket, sen somnade han tom om 40 min på Carolas mage. 



Så min fråga lyder? Är detta att skjuta sig själv i foten? Kommer han aldrig vilja lämna vårt sovrum igen? Hur länge ska hans säng stå kvar där? Och hur ska det bli om 3 månader då miniskatt kommer? Frågorna är många, undran likaså = tips tack på bra sovmönster/rutiner mm? Från att ha haft en urmysigt sovrum blev det på mindre än minuter omvandlat till sovsal och vandrarhemskänslan är total. Men jag gillar det ändå lite svagt inne i mitt Svenssonhjärta. 

Ja jag vet inte men Carola fick sova en hel natt och nästan jag också så vi hoppas det håller i sig. 
Ha en fantastisk helg alla vänner! Själv ska jag ladda inför biltur 45 mil med barn imorgon, suck.. Hade vart ok om man hade haft en nice bil med AC och bra stereo men nu... Ho ha ha ha ha ha....







1 kommentar:

  1. Hej gums,

    hi hi er lilla stjärna sov HELA natten hos oss:=) Jag tror knepet är Risotto!!! ha ha Det lägger sig som en sten i magen och sen vaknar de inte på hela natten...

    Aston e sjuk! (suck...igen!) Han hade 38.5 i feber så de ringde från dagis igår och vi fick hämta honom...så inatt har han hostat och väckt oss typ 5-6 gånger...Så vi har fått avboka vår middag ikväll med vår granne...Och Aston var inte välkommen till dagis idag eftersom han hade feber.,...

    Ha det så mysigt ikväll i malmö! pannkakstårta låter gott! Det tror jag jag skall föreslå där hemma till ikväll!

    kramis!!

    SvaraRadera