tisdag 22 mars 2011

Äntligen kommer jag i mina gamla chinos igen i storlek 36

Äntligen! Våren är här och man kan liksom känna hur man bara lever upp igen. Eller rättare sagt att man har lust att leva... Beror ju på hur mycket ens depressionsskala svajar för dagen... Måste väl erkänna att jag inte är tip top men att jag idag har en bra dag och "ser ljuset". Tack alla vänner som stöttar och förstår och tack älskade syster för att du alltid finns där...ja fast att vi typ aldrig ses...

Vi har sovit en bra natt inatt. Vi lydde mormor Evas tips och gav endast välling inatt. Så inatt fick lillprins 2 flaskor varm välling, först kl 2 sen kl 5 (de gamla amningstiderna som i sin tur härstammar från mamma idas kisstider som gravid ha ha). Vi hade förberett en termos med varm välling och tro det eller ej men Ville somnade om och sov som en stock till kl 6.15! (45 minuter längre än vanligt). Så detta ska vi nu köra på. Namflaskor redo och klara. Välling done.

Shit vad tråkigt att läsa om Villes mat och sovtider tänker ni men hey det är mitt liv just nu, och ALLT, precis allt påverkas om man får 1 h mer sömn eller inte. Så inte nog med att han sov i sin egen säng så maxade han alltså sin sovtid med nästan 1 h = lyckliga mammor. Vänta bara tills ni själva får barn som aldrig vill sova.

Till frukost bakade jag scones och vi åt alla frukost tillsammans runt vårt STORA köksbord. Hittade ett på Blocket för 1000 kr med 6 stolar så nu kan vi ha frukosten på bordet och Theodor tycker det är sååå mysigt. Ville firade detta med att ge bordet 5 djupa hack med osthyveln... Mammorna blev inte glada...

Så igår handlade vi också nya krukor. Vi hade de gamla IKEA krukorna i fönstret med ett par gamla IKEA gardiner och nu då ett begagnat IKEAbord så jag fick kväljningar av allt IKEA varav jag tog ner gardinerna (inga gardiner) och bort med krukorna. Köpte ett par nya fina vita höga istället som vi ska köpa växter till och sen blev det ett par till till sovrummet=) En sak i taget. Carola har börjat leta krokar till vår musikhörna och hittade dessa coola, men jag vet inte, kanske lite för mkt industrialismtrend? 
Skruvat värre, de i svart var snyggast tycker jag men hade gärna haft stora knoppar också i någon rolig färg




Kärlek i sovrummet
hjh
Nya krukorna

Detta har jag kollat på till Ville, ekologisk bomull, mjukt som katten


Eller detta med stjärnor på...


Dagens outfit består av mina chinos i storlek 36 (yes alla mamma kg borta nu) väger mig aldrig men dessa hade jag i alla fall innan jag blev gravid och nu kan jag ha de igen =lycka! Längtar tills i sommar då man kan träna flera ggr/vecka och komma ut i naturen lite också.

Träningen går framåt, jag har nu biceps och axelmuskler=) Magbild kommer i sommar=)





Imorgon ska vi till BM senaste nytt då! Ha en fantastisk fin vårdag allesammans!

/Love Ida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar