onsdag 9 mars 2011

Små hjärtan och Alfons pappa

Gårkvällen flöt förbi i illamående och häng framför TV'n som vanligt. Både jag och Carola var ganska trötta. Carola hade varit på föräldrarmöte för Villes avdelning så jag hade badat och läst sagor för barnen. 
Läste Alfons och Erics kanin och i båda böckerna är det en PAPPA. Ville säger gärna och ofta ordet PAPPA och pekar och ler...(???) ska man sluta läsa de böckerna och bara välja mammavänliga böcker eller ska man låta det skära lite i hjärtat? 

Alltså... jag vet att han har två underbara mammor men samtidigt sörjer jag lite över att han inte har någon pappa, någon med stora händer som orkar lyfta STORA små pojkar högt upp i luften och som kittlas med skägget när man kramar de nära. Pappor. I alla fall Ville älskar Alfons och att läsa om PAPPA, känner mig lite lost. Ska man köra på och låta han "sakna" (kan en 1,5 åring sakna) eller ska man byta medvetet och bara läsa böcker med mammor i? Vill ju ge honom en verklig bild av verkligheten men ja... konstig situation som dök upp, plötsligt var det pappor överallt...
Pappa in action...


Vecka 30 - going biggie på sidorna
Ville tog på sig mössan alldeles själv och stod för en gång skull stilla, klackarma i taket - it's a halleluja moment- SÖT.
Änglahåret är nu 6 cm i nacken=)
Oops där provades mammas glas
Ny sittkudde på stol - nöjd Ville
Nej gud vad jag längtar till sommaren nu och ja kanske våren först, såg ett par rosa chinos på H&M jag ville ha sen en fin scarfs, men just nu är det magert i kassan så om jag har råd ska jag handla det i april istället. Tråkigt att aldrig kunna klä sig så som man vill längre faktiskt, får en att känna sig ful och menlös. Avskyr att vara menlös, gillar nog att sticka ut men vad gör man? Vi sparar nu till en ny bil också om ni undrar, måste få ihop 20 laxar.... på ett år. Hur ska detta gå? 

Grattis Emmelie & Jessica som blev mammor till en liten Otto på 3200 g inatt i Karlshamn=) Ella har blivit storasyster (Villes kompis), hipp hipp hurra. Snart får vi träffa er och det ska bli så kul!

Kram till alla lyckliga i världen=)

/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar