onsdag 30 mars 2011

Det blir en stor tjej

...ja så sa den trevliga BM som vi mötte på ultraljudsavdelningen i måndags. Nu vägde hon 2,6 kg i v.31+2... Så när hon kommer kan hon väga allt mellan 4300 och 4900 g... Yes. Så min lilla fru blev rädd och jag fick hålla den där varma handen efter det att skratten lagt sig. Men glada var vi att se den lilla tösen. Vår älskade tös som bara sover när man gluttar på henne. Så nu ska vi vara med i en studie för barn som ligger + 25 % och få studera lilltös i 3D i v.37 tror jag att det var, så alltså om ca 1 månad. Nu lite bilder på sessis.

Framifrån

Profil vänster



Profil höger
Ville klar för Ullared kl 06 på morgonen

Diggar

På väg till Ullared

Chockad Skatt efter att ha fått reda på att tösen i magen är BIGGIE

Tisdagsmys i soffan

Godnatt säger Ville som är sjukt trött på bilden

Ikväll ska jag vicka för Lovisa så jag kommer precis hem innan Efterlyst. Så efter en dusch upp i soffan, gosa in sig i Skatt och sen ultramysa innan sömnen tar över ens ögon och fullkomligt slår en medvetslös till toner av Lasse Aro och reklampauser. Fan livet är tufft ibland. Har inte orkat äta så mycket på jobb idag heller... Men får klämma någon banan innan min klass, aldrig kommer jag inte kunna trycka på i farten. Hade vart guld om man hann hem emellan och ladda om batterierna mellan sina jobba men vem är så lycklig? 

I lördags var vi i Ullared och handlade en massa bra saker. Mest blev det sommarkläder till barnen, våtservetter, en skötbädd, nya täcken + kuddar till Ville och bebisen, 2 kuddfodral, godis (hi hi), 2 krukor, 2 underlinnen, 1 påslakan till Ville med moln på, leksaker till sommaren, badpuffar, tvålpump, strumpor att träna i, en scrapskärare och sen lite annat smått och gott. Kolla in filmen då Ville gör hands up för Ullared. 
Imorgon ska vi göra gipsmage=) Wi det ska bli kul. Sen ska jag laga thai, mums. 

Idag stack min köra syster till min kära bror i London, hade gärna själv velat följa med men har inte råd=( Saknar er ska ni veta. Så imorgon ska vi vara hundvakt i 4 dagar - hur ska detta gå? Lovisa tröstade mig med att vi två + Villen kanske kunde ta en sista minuten i sommar istället. Vilket kändes bra. Paleo kanske? Ha ha... (internt). 

Förresten ngt som är sjukt kul är när folk man känner igen från Algutsrum kommer hit. Man vet liksom vart de bodde och vad de hette i efternamn för man VAR liksom hELA namnet. Undrar vad de säger om mig? !a ni vet hon som blev gay"? Fruktansvärt vad folk undrar och har fördomar ibland. När jag har mer tid ska jag skriva svar på alla tusen frågor jag brukar få och länka till facebook så man slipper berätta 1000 ggr för allt och alla...

Nej nu ska jag ladda lite i min tomhet. Trött som bara den men får vila på söndag för då är jag ledig, waka waka!

Pöss


2 kommentarer:

  1. Ah hade ju varit nice om du var här nu med! Jag har ätit lite gröt och ska klä på mig nu och gå mot tbanan! Det är molnigt men uppehåll och det är fan lite klibbigt så varmt det är! NIICE! Nu har jag kollat så jag har pengar på kortet, CHECK. Nu ska jag bara shoppa en handväska det första jag gör typ för nu har jag ingen med mig, hehe. I sommar kör vi en sista min! Tillsammans i Paris (Paleo??)

    SvaraRadera
  2. Kastritsa eller paleo paleo! Mer barnvänligt för pluddiee, spåra på pluddie och du känner hur du saknar honom. Pludiiiiieieiieieie

    SvaraRadera