måndag 21 mars 2011

Allting flyter

Ibland befinner man sig på platser i livet där allting känns som om det bara flyter. Alltså inte flyter som i flyter på = flyt, utan som i att ingenting är skrivet i sten/"pelat" men jag tror att om bara tiden vill ifatt och x antal beslut tas på tror jag man kan få ordning på sitt liv och andras också. Tid. Önskar man vore Gud och bara kunde bestämma att såhär gör du och såhär blir det. Att alla rättar sig därefter och att allt löser sig till det bästa för alla. 

Om 2 månader blir jag tvåbarnsmamma, är redan bonusmamma och biologisk mamma, och snart ska jag fylla ytterligare en ovanlig mammaroll. Känner dock att tiden att foka på det finns inte riktigt i mitt liv just nu men när den borde finnas där som mest. Prioritera. Val. Beslut. Tänk. Ångest. Glädje. Längtar i alla fall jättemycket och tycker att tiden går så sakta, nu är vi i vecka 32 och nästa måndag är det dags för ultraljud.

Igår monterade vi ihop Villes nya säng och fixade i hans rum, ska försöka ta lite bilder också så ni kan se ur fint det blev. Mammorna blev mycket nöjda. 

Ikväll är det en massa bra på TV men först ska jag spinna, 45 min fartleksklass blir det ikväll. Hoppas mina ben orkar, lassade på fint igår på benlåten på BP. Äntligen är jag stark. Äntligen börjar jag bli fit igen. Gud vad ego jag lät där men hey om jag bara vill så kan jag... Längtar tills i sommar då jag ska börja springa också. Lovely. 

Nu ringde Carola. Måste svara innan rasten e slut. 

Hej hopp måndag på topp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar