fredag 4 mars 2011

Vecka 30 - nu har nedräkningen börjat känns det som


Såhär står det på babycenter om v. 30 = Nu är bebisen drygt 39 cm lång (vår sessa var ca 42 cm) förra veckan. Ökningen i längd saktar snart av, men bebisen kommer att fortsätta lägga på sig vikt ända fram till födseln. Förmodligen väger den ungefär 1,3 kg nu (förmodligen ha... + 3 hg förra veckan).

Nu känns det som att det är dags att ta fram sax och papper och skapa en såndär räkna-ner-kalender. 

Igår låg jag och kände på miniskatt, tror det var hennes rumpa jag kände och gud vad liten den var, typ som Villes hand=) Hon sparkade lite lätt och sen bumsade hon till innan läggdags, annars är det en lugn liten dam där inne.

Vill bara hålla henne nu, vill ha henne hos MIG också, vill sniffa på henne och våga tänka tanken att hon är även min. MIN! (Gud lite storhetsvansinne I know) Jag är typ som en pappa, fast mamma, fast mig liksom, snurrigt värre. Ska bli kul och se om Ville och lilla miniskatt är lika eller hon är mest lik sin större bror som var vääääldigt tjock som liten. Ville var smal och lång men båtar till fötter när han kom ut.

30 veckor kvar - och vi är igång! 

Vi är på gång - vi är laddade vi är tända!

/With love



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar