fredag 25 mars 2011

Hard core

Kan man kalla dagen och dess innehåll för. Vaknade 05 av att Ville kissade ner min kudde, blött och kallt och inte alls morgongosigt att ligga kvar och lukta kiss, så upp gick jag och åt en väldigt cornflakesig frulle med barnen. Ville fick dricka fil idag för igår var det fil på bord, stolar, golv, fönster, mammor, barn och kakel... Hard core redan här. Lämnade barnen på dagis och sen in och tränade. Körde 45 min BP sen körde Lovisa och jag box. Kändes bra att få ur mig lite aggression. Med konsekvens att jag blev helt slut i axlarna. 

Blir inte mycket sömn om nätterna när lill P vaknar så tidigt men kan man göra annat än att le när dessa ögon möter en och sen får man en STOR puss och en morgon sång i stil med "dadaahhhaa lallalallala"

Dagiskillarna

Ville och hans nya älskade Hello Kitty dress

Lycklig

Nytränad och väldigt sugen på Gainomax

Finaste Emelie eller Lasseman som jag kallar henne

Idag var min bästis Emelie i Lund och vi åt lunch ihop på kulturen, väldigt trevlig lunch men maten var verkligen inte god. Smakade kött med tomat, alltså inget annat.

Så dagen har varit hard core, mycket kunder på jobbet också så det är kul. Imorgon rullar vår Volvo till Ullared, hoppas så resan går bra. Här ska handlas bebisgrejer (åh kläder och roliga saker tänker ni) nej amningsinlägg, bindor, amningspump, bajspåsar och våtservetter ha ha. NOT SO GLAMMY. 

Ja vad kan man säga när man lever det hårda Svenssonlivet så måste man glamma upp det lite med nya underkläder, vitt vin (kvällen till ära och lite ullaredsshopping), eller vänta allt det är ju också Svensson . men hey är inte vi alla det? 

Ikväll ska jag och Ville hem till Lovisa aka mostern och vi ska laga sjukt god mat. Förbi systemet också. Ikväll ska det drickas vitt vin för att fira vårens insprång i Lund (hade velat skriva intrång men lät väldigt sexualundervisningsaktigt... or is it just me???) 

På söndag kommer mina gymkollegor till oss med sina barn då blir det playdate. Rolig helg med andra ord och den börjar om exakt 2 min.

Imorgon går vi in i vecka 33, nu går det undan vill jag lova och igår var första gången jag verkligen kände att wow nu är det SNART dags. Om 8 veckor har jag två små hjärtegryn som ska bo i mitt hjärta. Mäktigt. 

Ha en fin helg alla kära vänner och läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar