måndag 29 augusti 2011

September kaboom!!!

Hej hå! Från att ha gått från stillasittande sommar till aktiv höst! Häpp häpp i häpphäpp (dubbel häpp). 

Jo denna helg lämnar jag ett studentstinkande Lund emot storstadspuls. Frackomöte på fredagkväll med pizza och en massa härligt höstplanerande inför kampanjer, sponsring och annat kul med de andra två duktiga ägarna! Wiihooo. Sen på lördag går supersaturday av stapeln! Då ska det tränas heeeela dagen och jag ska prova lite nya träningsformer samt shoppa 2 linnen (det är vad min budget tillåter) i LesMills-shopen. Ska bli kul att träffa en massa träningspolare som man har utspridda över hela landet men mest kul att åka upp med syrran! Det blir tuff tuff tåg då det är billigast så kanske att lilla datorn får stanna hemma (de har inte internet på tuff tuff tåg eller el-uttag) och att den gamla klassikern - boken - få komma fram och luftas. 

Hade vart nice att äta lite lösgodis men Lovisa...du har ju ditt vad... Lite den... Kanske dags att ni bryter det nu tjejer och embrace'ar att hösten är här med levande ljus, filmkvällar och just det - godis. 

Jo annars då? Jo i helgen var det sjukstuga men nu är vi alla på bättringsvägen. Lite besök på Carolas förra arbetsplats, Vresbokens ur-och skur förskola gjorde susen med korvgrillning, utomhuslek och tipspromenad! 

Ville vid hinderbanan

...i sandlådan

glad kille

Frugan och jag i jeans ha ha
ja för att fortsätta inlägget om min späckade september. Jo nästa helg åker jag till Öland för att umgås med mormor och mamma med Ville. Jag har stora planer på lite bebisbesök hos min gamla barndomsvän Mia och hennes lilla Leo och Minna på Skällby, simhallen med Ville och sen en dag på stan med mormor och Ville. Ska bli kul att hänga med mormor men samtidigt lite ansträngande, hon är 85 + och det mesta går på repeat om man säger så... Förhoppningsvis hinner jag träffa min upptagna mor också, ett försenat födelsedagsfirande är utlovat så det hoppas jag på. 

Vi har lagt ut vår fina bil nu till försäljning, kommer sakna "Morran", men jag hoppas sååå vi får bilen såld snart! Drömmen är att spara ihop till ett torp jue=) Men först betala av alla tråkiga lån, som nu, CSN ska ha 2 lax! Hade kunnat ha roligare för de skattade pengarna om man säger så. 

 Ja sen sist men inte minst, sista helgen i september ska jag på Mulleutbildning fre kväll till söndag. Sova i vindskjul och annat roligt, kommer dock dö lite inombords om man är tvungen att sjunga konstiga sånger på rim om djur och löv... man bör inte tänja på mina gränser med tålamod om man säger så.... Men det ska bli jättekul att få den möjligheten. Så varje helg ska jag leda knyttarna, gruppen Grankottarna! Ha ha Ville som grankotte - just lovin it!

Ikväll blir det en springrunda för Caroal och imrogon ska jag ha premiär på body step, nu ska rumpan shapas! Matilda och Ida ska teama, sooo fun! på torsdag har jag min BP klass - känns som evigheter tills dess, men styrka på onsdag längtar ihjäl mig ännu mer efter att ha träningsfritt i 4 dagar... Igår var Carola på fotografering och jag hade kidsen. Ville läste saga för miniskatt...mina 2 små änglar, love u two like crazzzy
Miffy - Ella tittar nyfiket






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar