torsdag 25 augusti 2011

Hur många lingon finns det i världen?

Ja det kan man undra... Igår såg vi den filmen och ja det var en mysig svenskt film. Jag hade turen att träffa han som hade startat den teatergruppen under en föreläsning på NIKE konventet i januari i år, och gud vilken entusiasmerande man! Vilken livsglädje han förmedlade. Han sa att varje individ har en talang, det gäller bara att hitta den. Ja kanske är det så. Så vad är då ens talang? Just nu känner jag mig ganska talanglös måste jag säga men jag är säkert bra på en massa bara jag tänker efter. 
Givetvis var det munsår jag hade fått på läppen, kliat som bara den och svider men som tur var hittade jag ett sista plåster jag kunde sätta på så att det blev lite pussar igår kväll. Men jag känner mig trött i kroppen s¨å ikväll ska jag ta det lugnt. Innan läggdags läste jag saga för barnen, Alfons och monstret. Både Theodor och Ville blev jätterädda (Theodor är jätterädd för monster) och Ville blev rädd för hans tänder...Så det fick bli en Max blöja istället och boken Bajskorv. Lite mer skämtsamma, kiss och bajs liksom. 

Inatt vaknade Ville och skulle promt ha med sig dockan in till oss i sängen på hans högersida så att han skulle ligga längst ut varav han trillade ner inatt men somnade tack o lov snabbt om igen mellan oss, hållandes en mamma i vardera hand.När han är ledsen vill han gärna ha oss båda och krama och blir därför extra ledsen när den ena av oss är borta. Ibland säger han mamma? pappa? (är den ena av oss pappa?) eller är det bara ett koncept han har snappat upp? I alla fall så älskar Ville Alfonsböckerna och Pippi, och båda karaktärerna där har ju en PAPPA. Svårt ibland då vi inte känner så många män i vår omgivning och då båda våra pappor bor i Småland och på Öland och inte är och hälsar på mer än några ggr på ett år. 
Fortfarande inget nytt om Ellas adoption. Känns som om jag aldrig kommer få vara mammaledig i detta tempo och då lär ju dagarna vara slut typ, suck. Hatar denna byråkrati. Om hon nu är född inom äktenskapet så borde hon ju klassas som min som det hade vart om vi gjort exakt samma sak på ett sjukhus, men nej serrni det gick ju inte för då var det 2 års kö tills dess att vi ens skulle kunnat få börja på. Även om vi hade en "känd donator". Suck blir så trött allt man måste utsättas för bara för att man råkade bli kär i en tjej. Enligt vissa myndigheter räknas Ella som min, och ja ibland även Theodor, men i andra sammanhang så är det absolut inte så... Ja man kan ju bli knäpp för mindre. Hade vi haft det som alla andra hade jag kunnat vara mammaledig nu och Carola jobbat lite och delat på det mer. Ja jag hoppas att det händer något snart på den fronten för man går hela tiden och oroar sig och tänker "tänk om" osv. Skulle Carola omkomma finns det INGA garantier att Ella blir min och innan det ens blir aktuellt så måste donatorn tillfrågas om han vill "ha" Ella, skulle han mot all förmodan säga ja så ja då är hon bye bye. Härliga svenska lagstiftning. Ja bara hoppas att vi får leva ett långt lyckligt liv med avslutade adoptionsprocesser...




Kramkalas från i somras


Syskonen


Wi fick nyss reda på att syrran kom på på fortsättningskurs i pedagogik! Grattis sissie, gud vad kul för henne då bli rhon kvar till Lund. Själv tycker jag hon ska bli polis, men det är ju bara vad jag tycker. 

Imorgon är det fredag och då är det mysfredag för då har jag äntligen en HEL ledig helg, dvs inget jobb på lördag och inga pass på söndag. Carola ska vara statist på lördag (hon tkr det är så kul kändiskåt som hon är) så jag tänkte hitta på något kul med Ville faktiskt. Vad? Hmm beror lite på väder och vind. Imornkväll ska Carola vara på tåget då hon ska lämna T mellan kl 16 och 22 typ (fram och tillbaka) så efter mitt jobb ska jag ha Lovisas spinningklass medan hon tar småbarnen sen hem till syrran och ha fredagsmyyyys. Fredagsöl it is när kidsen somnat, kanske en långpromenad efter klassen och sen njuta av lugnet? 

Yes nedräkningen till min första och alltså sista lediga helg för hösten har precis börjat. 28,5 h kvar. Sen är det jobb lördagar till 14.15, mulle på söndagarförmiddagar, pass 16:30 - 18:45, hu ha!!! Blir för sent att ha klasser på vardagarna för då är jag inte hemma förrän kl 21 om kvällarna och det känns när man åker hemifrån halv nio. Men men längtar efter hösten. Nästa lön ska jag köpa en ny höstjacka, en grå med luva, en duffel, finally!!!

Happy törsdag!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar