tisdag 9 augusti 2011

Big girl you are beautiful

ja de orden, den textraden ekade ur Mc Donalds högtalare idag när jag och syrran klämde en cheese på donken. Jag har ångest för jag vet att jag alltid får ont i magen av den där jädrans 10 kronan men ändå trycker man den. Så mycket för att knäcka 60 kg gränsen...Aja nog tjatat med mina innersta demoner och nu över till något annat - nämligen höstens planer. Förutom alla mina ego träningsmål så hoppas jag på en Londonresa tillsammans med syster yster för att hälsa på Carl. Vill shoppa en massa höstnytt då min och Carolas garderob skriker 2008 eller typ "hej jag önskar jag var anorektiker och kunde ha XS" men NEJ vi drar båda stadiga mediums och behöver en update - så London vore ju ett steg i rätt riktning. Hade varit så kul att ha något att se fram emot. Jag skulle även vilja dra till Stockholm och träffa Sara och Emma, göra en utgång och träna lite klasser på World Class=) Wishes. 

Totalt inne i Pippi
Som ni märker har jag lite svårt att njuta av "nuet" vilket kanske inte är så konstigt då det är inte är party party hos the Bergmans just. Ville (aka "Monstris") har börjat på dagis igen så bara där sparar vi x antal krossade glas och 7 svängar med dammsugaren (stön) och det känns som om jag inte gör annat än pratar med handläggare på försäkringskassan dagarna i ända. Älskar när de tror att de tror att de har koll på läget men icke!!! Vi har alltså 3 barn, varav 1 är vårt gemensamma, 1 ska bli vårt gemensamma och 1 är min frus men som jag också "betalar" för men som inte är mitt. Detta har försäkringskassan svårt att fatta, och vi har således aldrig fått jackpot på kunniga handläggare. Nu är det 3e gången jag har gjort en anmälan + att jag har bett att få veta hur mycket vi ska få retroaktivt av de men ingen vet. Sen har vi alla de dagar jag ska få föräldrardagar för som ja...vi aldrig får betalt för pga en det ena en det andra. Status just nu: Mord i sinne.

Nätterna tar tack och lov mitt lilla hjärta, eller ja Ella är ju hur snäll som helst, vaknar halv sex... Själv slavade man med patten varje kl 02 och kl 05 för lilla Monstris i fckn***  10 månader så jag har gjort mitt, for know.
Idag sov jag och Ville till kl 08. Han är så söt nu när han sover mellan mig och Carola på mornarna, han tar själv täckert och lägger om höften och sen ligger han helt tyst och tittar på oss om vi sover. Säger man sen "nu nannar vi" så somnar han om. och tro mig det tillhör inte vanligheterna att den mannen "take no for an answer".

Ville är jätteduktig på att prata han har börjat säga lite meningar (tyvärr lite otydliga ha ha) men ändå, han använder 2 ords meningar och kan säga de flesta ord rätt, han är jätteduktig på att härmas och kan F, S men inte sch - ljud. Han älskar Pippi och får all sin businspiration därifrån, som att hälla ut hinkar med vatten på golvet, hoppa i vatenpölar och att vilja ha godis... Han älskar att härma draken från Pippi också och bäst är när han på riktigt tror att vi blir rädda. Som om att han ägde makten. Ha ha ägd tillbaka. 

Annars då? Jo jag hänger mest med min syrra nu för tiden ha ha. Idag är hon med mig på jobbet och vi har fixat undan alla uthyrningar efter sommaren. Love you sissie!

Systra mi

Lätt nöjd efter lunch i parken

Min nya tatuering, under den ska det stå en text en vacker dag men vad tåls att fundera över.
 I söndags hade jag, carola och syster yster en kräftskiva i sista sekunden, mmmm vad gott det var=)
Mini kräftskivan - mätta och goa=)


Gif

Hungrig fru hugger in

Oj här var jag och syster igen på jobbet

Ville och Aston i stadsparken på den nyöppnade restaurangen, det blev mest bus för de här killarna=)

Miniskatt goes crazy

Nähä om man skulle till att göra något matnyttigt, typ som en sallad och sen ta en långpromenad runt goa lilla Dallan. Nya boots, nya hantlar och nya jeans här kommer jag i höst häpp!!!

1 kommentar: