tisdag 16 augusti 2011

Höstmys och höstnys

Jaha välkommen höst säger jag och med den kom Villes första feber. Igår somnade han i bilen halv sju hem från Lund och sen la jag honom i sin säng och då somnade han om igen, inte likt honom. När jag på natten tittade till honom var han kokhet, ja små barn kan få extremt hög feber, så då la vi honom i vårt rum som är lite svalare och då somnade han om - igen. Men sen låg han och småkickades hela natten och drömde - kokhet! och idag på morgonen såg vi var det var - hans "små" hörntänder håller på att tränga igenom tandköttet så det blödde lite. Stackarn. Hade jag haft pengar hade jag köpt ett litet paket till min lilla sjukling men nu delar jag ut stora gratiskramar. De duger minst lika bra! 

Jaha då var man signad till att bli friluftsfrämjandeledare (långt ord att skriva) i höst! Ville ska bli Mulle, fast först knopp sen knytte, så i höst bär det ut i skogen men först ska jag gå en grundutbildning. Jag har ju varit scout i många år i min ungdom så vanan att tälja och tälta finns nog där men behöver fräschas upp lite tror jag!

Idag blev det som sagt ingen morgonträning för min del men det står på agendan imorgon tidigt innan jobb, ikväll ska Carola träna så då tar jag grabsen och lilla Ella som fick sprutor i benen idag. Ledsen miniskatt. Fram mer bärselen bara och konstant tillgång av mat. Imorgon blir det nog ett tufft styrkepass där mitt mål är att arbeta ur min bekvämlighetszon och ta tyngre vikter och göra fler set's istället. Känner att min rygg börjar bli lite bättre men då jag sitter vid datorn hela dagarna så går det plus minus noll, hade gärna haft ett mer aktivt jobb men kompenserar det med att ha 3 barn och träna på min fritid.

Igår åkte Lovisa hem till Öland, saknar henne lite, men mest att hon är upptagen nu så hon aldrig hinner att ringa och prata om menlösa saker, eller bäst av allt, prata om om allting igen, dvs repetera det vi tidigare sagt - fast ur en annan vinkel. Kaddie är lite dålig på det, har man sagt A så räcker det, Lovisa och jag drar B-Ö, typ lite den.

Snygg kudde från Hemtex jag vill ha

Kudde från Åhlens - älskar färgerna i tyget

Denna gillar jag också

men mest denna typ
Så om jag fick gå lös och köpa kuddar och filtar till vår soffa skulle det landa på ca 1500 kronor... pengar som inte riktigt finns just nu då barnens höst-och vinterkläder står och pockar för dörren... Tur att Kaddie är en fena på tradera men ibland hade vart kul att få köpa något nytt också. Någon som inte alltid är blekt i färg eller avskavt på knäna, aja ungarna bryr sig inte och jag tycker Tradera är ett under från himlen, men I'm just saying, ibland hade det vart kul att få kunna välja en outfit utifrån färg och mode. Men en y filt måste inhandlas då grannungarna byggde sandkojor med våra i somras och då mysfaktorn på vår soffa = 0 just nu.

Ikväll ska jag laga bombay curry som är en indisk rätt, kan lägga upp receptet här sen om ni vill. Ville älskar denna mat och jag med. Mot ICA efter jobb och köpa ingredienser. 
Moi - the naked chef - men så kul ska vi inte ha ikväll igen...
Härliga tisdag, förmodligen veckans mest menlösaste dag men ändå ska den vara med...

/With love Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar