onsdag 10 augusti 2011

7 sovaren Ella Idelie

Jodå så var dagen kommen då lillskatt aka miniskatt slog upp sina blå kl 07.15. Igår kväll var det sittskola fram till kl 21.30 sen en ny blöja och efter det en hel flaska med mat, detta visade sig vara det hemliga receptet på en bra natts sömn för lilla sessan som alltså gjorde sin sovmorgonsdebut idag onsdagen den 10 augusti. In i boken. 


Min miniskatt


På kvällen satt jag och hjälpte syrran med en jobbansökan till Försvarsmakten. Jodå du läste rätt min syrra är hardcore, inte alls lika fjösig som jag är med det mesta som är tufft och gör ont. The cookie crumbles in different directions - a saying by me and only me... Jag hoppas hon får jobbet som ligger i Revinge? Revingehed? Annars kallat för skogen. Efter det hade jag och syrran Dexter premiär. Första avsnittet fick bra betyg så jag ska ge det en chans och se vad denna kallblodiga mördare har att erbjuda mig i TV väg. Själv längtar jag redan tills nästa gång jag är sjuk (???) så jag kan se alla avsnitt av Grey's Anatomy från början. 

Ikväll ska jag ha klass så då är jag hemma kl 20 så ikväll får jag inte träffa min lilla Pluddie med det stora änglahåret. När barnbidraget kommer så ska han få klippa sig hos Madde vår kompis som är frisör. Vi ska klippa han kort kort så att hans riktiga hår kan växa ut lagom tills nästa sommar igen. Lilla Pluddie ska bli stor, scary! 
Bild från juni på lillkillen
Bus på semestern

"leka mejja?"

Ja jag antar att så är livet, det går vidare ibland fort ibland mindre fort. Nästa vecka ska vi nog på begravning i Växjö, jag hoppas det blir en fin begravning. 

Min tatuering svider lite men den ska nog bli bra när den läkt. Först ut av tre. Jag ska göra en till på benet med barnens namn och något mer motiv, det kommer vara den enda som syns för den sista ska jag göra på insidan av armen så den kommer bara att synas om jag spänner min muskel=) Som sagt spinning ikväll men innan dess lite styrka i gymmet, funderar på att köra rygg, biceps och sned planka. Hurtis? Snarare In need.

Ikväll (gud vilket tjat om ikväll kan jag känna) ska jag trycka fin kycklingsallad med parmesan med ett glas vin till kanske för att lyxa till det, inte för att jag vet vad vi ska fira men kanske att vi båda är friska och har två underbara barn? Over and out. 
Denna musvärmare kanske passar fint ikväll ha ha




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar