tisdag 30 augusti 2011

Bytt är bytt

Ja om man får tro ordspråket! Men annars inte. Imorgon ska vi "byta" vardagsrumsbord då Ville har tagit sönder det vi har nu, så (jag älskar Blocket) nu ut med det på Blocket för 400 spänn och sedan hitta ett nytt för 400 spänn, bytt är bytt! Jag hittade ett fyrkantigt, vitt, stabilt (klättervänligt) och med tidningshylla undertill, och det är nu jag skrattar. Mamma har alltid älskat och läsa. Hemma hade vi alltid tonvis med tidningar som låg under bordet (tantigt tyckt man då) men nu... bekvämt, smidigt och skönt att vila fötterna på något, ja man har väl blivit gammal... Så imorgon blir det till att byta bord (och ja ett till av skälen är att vi ska kunna äta kring det) vårt runda bord tillåter inte det just nu. Lovisa undrar ofta hur vi orkar "hålla på", sälja, köpa osv men efter ett tag får man upp ett tränat öga och när man hittar ett fynd så vet man att det är ett fynd! 

Nog tjatat om bordet. Ikväll efter jobbet ska jag på step. Det har jag inte varit på sedan 98 typ så jag antar att en del har hänt sedan dess, men kul ska det bli då två av mina favoritinstruktörer kör - Ida och Matilda, ja i alla fall så gillar jag de väldigt bra of - stage men har faktiskt inte kört för de på länge. 

Imorgon onsdag ska jag upp tidigt (ja idag blev det 07.30) och iväg till gymmet innan jobbet. Ha idag vaknade jag av hela min t shirt var nerkissad, iskall och klistrad längs med huden, men sen vände jag mig om och då var det två stora blå som mötte mig och sa gomojjon - mamma kischhhh och pekade på sängen... Nwaauuu... 

Idag har vi äntligen tagit startskottet för Ella i olika sammanhang, vi ska hitta ett datum för dop, ansöka om adoption, skaffa personbevis, öppna sparkonto mm. Det enda vi egentligen önskar oss till Ella är en ny bärsele då den vi har är en gammal modell och det hade vart bra att ha en som man kan ha längre upp i åldrarna. Ja önska kan man...

Baby Björn - Miracle 1295 :-
Nej nu är rasten slut. Får se hur status är på mig imorn. Ha en fin tisdag, känner för soffhäng ikväll med finaste frun som är så duktig. Ällar mest i hela världen, okej nu tofflade jag ut way out west kände jag där. Alltså förlåt emellanåt för min flummiga blogg. Ni 102 läsare, vilka ni nu är, hoppas ni står ut, annars byt till mer seriösa bloggförfattare... Krams

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Ni skulle ju vilja ha en ny bärsele.. När vi hämtade Emilia så hade vi köpt med oss en bärsele, ångrar vi inte alls! Hon hängde på våra magar i hela 3v i Thailand. Tala om att suga åt sig närkontakt!! <3
    Kolla in sidan www.knyt-an.se
    Där finns bla. bärselar för äldre barn.

    Kramar Maria m fam

    SvaraRadera
  2. Gillar din blogg starkt, skönt att läsa om andra föräldras vardag att inte allt är guld och gröna skogar, så japp här är en av de 102 läsarna =) Gillar din stil och hur du skriver. Hoppas att träningen va rolig.

    //Suss

    SvaraRadera