onsdag 17 augusti 2011

Currykaos och tjejmys

Tisdag kväll blev ganska lyckad i alla fall efter lite kaos. Carola hämtade mig på jobbet efter att ha kört lite kemtvätt. Ville skrek som en tupp då han hade bajsat på sig och ville INTE sitta ner, Ella skrek och var hungrig och Thedor frågade som vanligt 2000 ggr "När är vi hemma", så stämningen i bilen var fantastisk, sen på det 8 h arbetsdag och en hungrig mage efter lite smaklös soppa...Väl hemma (efter blöjbyte, hysterisk bebis och frågvis 6 åring som tappat hörseln )vid currygrytan när jag stod där och stekte kom jag på att just det! Curryn var slut, så det var ...) bara att lasta in alla 3 ungar i bilen igen och åka och handla curry. Disken fick vänta (jag hatar när det är disk framme när man ska äta) och alla ungarna fick foder. Högsta betyg på maten!!! Thanx Good!

Bombay Curry. 500 g blandfärs. 1 gul lök. 1 burk krossade tomater. 1 vitlök. 2 hacklade bananer. Russin och kockos efter eget tycke och tillslut curry och garam masala, en skvätt grädde och volia på med gurka. Barnens favoritmat!
Fråga mig inte varför ungen jämt vill ha högklackat och huvudbonad... Han kan tom posén utan att man instruerat honom hi hi
"Kann-mannen" - int eutan min appis och kanna, den följer honom överallt. Andra barn har nallar och kuddar, Ville har vattenkanna, tandborstar och spadar...
Tack och lov att Carola kom hem igen vid 20 så vi kunde lägga skatterna, ja alla utom miniskatt som fick vara med myskväll framför Luftslotet som sprängdes. Tjejkväll. 
Okej så det är där kameran är säger Ella
Spännande, om jag får in hela handen i munnen - vad får jag då?
Sist men inte minst så måste jag bara få älta min klippahåretångest på Villen. Lillen är ju så söt i sitt långa hår men på måndags ska det alltså av. Änglahåret. Men det ska bli långt tills sommaren igen, nu fastnar det i kragar, haklappar, borstar ja i allt och det vill vi ju inte så bara 5 dagar sen är det kort kort. Killarna ska få nya cardigans till skolfotograferingarna i höst också och som de ska ha på sina kalas i höst. Ville har vuxit 2 storlekar så hans garderob behövs uppdateras. Han har fått lite knubbiga lår (det har han aldrig haft) så nu passar inga byxor heller. På söndag ska vi på loppis och leta gummistövlar, vi ska vara där först, Ville i sele och Ella på magen, jag ska sälja och Kaddie ska leta kläder och stövlar till alla barnen, wiho.

Ville på väg hem från dagis  i sina 5 kr stövlar från förra loppisen, men även de är snart för små... Köpte de i maj och då var de för stora

Denna låda och denna flaska ska Ville få i födelsedagspresent
hade gärna köpt dessa kuddar och gardiner också men totalt kostade de 800 kr och ja...lite för mycket just nu...
Idag innan jobb orkade jag med 1 h styrketräningspass, hu ha. Jag var faktiskt duktig och körde bara rotationsövningar, nedre och övre del av rygg, baksida axlar och biceps. Sparar magen och triceps tills senare i veckan, ska ha Body Pump imorgon och vill inte vara trött i dessa muskler. Nähä onsdag is in da house och jag omfamnar den. 

/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar