lördag 27 augusti 2011

Det blev ingen glass...

för Ville idag på Nova. Dagen var inne då jag äntligen såg framför mig hur vi skulle gå där alla fyra, shoppa nya byxor till Ville, skämta om kjolarna vi ville köpa till Ella nästa höst, och...sitta i lugn och ro och ta dagens första latte på Eapressohouse medan Ville satt nöjd och såg på, eller ja... Sög nöjt på en festis. Oj oj vad fel man kan ha. Min dagdröm blev misshandlad mitt framför ögonen på mig då Ville vägrade allt positivt samarbete what so evva. Även då mutor var inblandade för en kort sekund (typ precis där ni vet i mitten då man fortfarande har hoppet uppe om att detta är bra ett tillfälligt trots...) ja ungefär där...så gick situtioben inte att rädda. Ville skrek som en stucken gris i alla dess tänkbara tonarter..., la sig på golvet och vägrade allt!!! Så det blev raka vägen ut till bilen med en skrikande Ville i baksätet hela vägen till Dallan. Ingen glass. Inget dreglande inne på Scorett. Ingen latte. Ingen härlig Svenssonlördag.

Men dagen vände och efter god mat och vila drog vi ut i skogen. 3 nappflaskor vatten senare hade vi hittat lite svamp! Resultat: endast 2 myggbett=rekord! Brukar få mist 4. Ida Nöjd. Väl hemma gjorde jag varma mackor sen... Introducerade carola Karlsson på taket för Ville. Jg har alltid haft svårt för honom. Även som mindre. Snuddar på gränsen till rädd. Jag får liksom lite ångest av honom. Men mer om det i ett annat utlägg. Nej nu nana. Härlig dag imorn! Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar