torsdag 11 augusti 2011

Proteinfrossa och coola kläder

I morse stod jag och Theodor och flämtade rutorna immiga utanför jättekul (ärligt varför döper man en affär till det? Hur lätt är det inte att gå dit maskerad nattetid och skriva till ett < - tecken på L'et ha ha) (okej kanske bara jag som är så sjuk???) men på en barnaffär liksom SÅÅÅÅ FEL. Anywhos...så köpte vi pennor (starwars såklart) och ett pennskrin till Theodor som själv fick välja (otippat val) men han var nöjd, det såg man i hans ögon. 

Efter det sprang vi en snabbis ner på stan och köpte proteinpulver till mig och Carola. Jag hävdar fortfarande att det är det "ville bara ta mig upp en bit över noll" (citat Winnerbäck) som gör att man kan lägga på lite till. För er som känner mig så vet ni att jag i grund och botten är svag och långsenig. Allt som sker fort och med explosivitet är no no no för min kropp, jag gillar långdistans, mjuk balett och tuff konditionsträning. Men dit jag ville komma i alla fall var det att jag (nu för tiden) ibland faktiskt får kommentarer för mina armar men tyvärr är det nog mest luft i de...men det jag ska förklara är att i MIN världsbild så är jag fortfarande svag och mullig (2 år som överviktig har satt sina spår) varav jag blir så fruktansvärt glad när jag själv märker att jag blir starkare av proteinpulver. Vi äter tyvärr inte så mycket protein som vi borde i familjen Bergman då pannkakor och åter pannkakor ofta är på menyn, men jag känner själv att jag mår lite bättre av proteinpulver. Så denna "lilla" goding fick följa med hem idag=)

Snart under 60 kg! Wiho men som sagt 1,5 kg kvar och dit kommer jag inte mha en jättesöt sockerbulle som tyvärr flörtade mig med på ett alldeles för grymt sätt tidigare idag. Men jag våldtog den och nu är den även ett minne blott. Mord i sinne - sockerbulle inne (i magen). 

Såg en massa fina kläder till Ville också ett par röda chinos och ett par beiga jeans med en svart/grå randig cardigan till på H&M. Vill ha!!! 

Hej grodhopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar