torsdag 18 juli 2013

Svartsjuka och jordgubbar

It's all in the mix - twix.

Ännu en fantastisk dag på jobbet är avcheckad, nu endast 6 dagar kvar att arbeta sen semester. Jag håller på att rannsaka mig själv hur mycket jag orkar att hitta på på min semester samt vad jag orkar rodda med två kids.

Förslagen är följande;
- Investera i cykelkärra och tält och ge mig ut
- Åka till ett ställe jag aldrig varit på förr, namedroppar ställen som Ven, Halmstad och Tyskland
- Hyra en stuga ett par dagar
- Sova i tält
- Göteborg
- Kålmården
- Kalmar

Vi får la se å de då va. Barnen och jag.

Ja idag har dagen kantats av svartsjuka - i olka former - på olika håll. En fantastiskt ful sjuka men som slår till när man minst anar det eller jo det gör man ju, man anar. Men jag antar att det är sunt och betyder att man har känslor, vilka får sig en törn...

I eftermiddag efter jobb var jag och storhandlade med två trötta kids, det mina vänner är tuffare är dubbelpass på gymmet. Ville bröt ihop för att han inte fick välja en Telletubbiesfilm och Ella snattade godis... Sååå krimmi. Medan mamma betalade smög Ville in i butiken och hämtade 2 filmer, en till Ella också (självklart) med Pippi, och jag kunde inte låta bli att tycka det var lite sött varav båda filmerna slank ner. Och tur var väl det för väl hemma skulle mamman kånka in 4 kassar med mat och packa upp samt göra kvällsmat så helt plötsligt blev de obehagliga Teletubbiesfigurerna mina vänner.

I nöden finner man vännen.

Jordgubbar mumsades in med ägg och sedan blev det lite torsdagsmys med popcorn. Hela vårt vardagsrum såg ut som ett popcorn efter 1 h film varav städning var oundviklig (eller var den???)

Fredag imorgon och då vankas det dans och öl och trevligt sällskap av tjejerna i Malmö! Vi håller tummarna för fint väder. Nej nu ska jag naana.

Kram på er alla och ni? Blanda aldrig svartsjuka med jordgubbar, blir så bittert på något sätt...


Busiga tjejen ska köra bil

Att städa sin syster

Naanig på jobb 
Mitt liv just nu - containers


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar