lördag 6 juli 2013

Att styra skeppet

Äntligen helg och vilken inledning! Finaste kollegan Markus hämtade mig med egen Sitabil igår morse och körde mig från stationen. Gick bra att styra skeppet själv och jag växte absolut med utmaningen:-) Mitt jobb består delvis av att planera ut uppdrag på olika bilar (lastväxlare, liftfumprar, kranbilar, flakbilar och sopbilar) vart de ska hämta, tömma och lämna last. Gubbar som kör, gubbar som muttrar emellanåt men med lite humor och skinn på näsan kommer man långt. Man måste vara smidig samtidigt som man måste ha tänkt efter före. 

Efter jobb åkte jag till en kompis och gick promenad, körde en miniintervall för att se vart hjärtat bodde (hahaha) och sen lagade vi mat. Två matnördar i ett kök:-) Vi diskuterade hur vi skulle kunna lyfta rödvinssåsen till nästa gång och detta huvudbry släppte oss inte utan lite ältande om sås i typ 20 min. Så nästa gång då, då! Blev bra vin till (fick äntligen dricka Shiraz igen) varav det blev lite för bra med vin:-) men är det fredag så är det! Idag är man lite seg men ska snart träffa mina små barn så då är det livat hela dagen och man kopplar på "mamma-mode". En spak i huvudet man drar i - mum activated! *en lampa som myser rött - on air!* Känns bra att ha den funktionen :-) 

Hittade en jättemysig barnaffär och det blev lite mössor till barnen. Älskar mössor. Jag och kaddie kunde köpa sönder barnen på mössor och tyvärr fortsätter det ha ha. Bilder kommer sen men ville fick en gul med dödskallar, en vit med röda fiskar och Ella fick en med lila hästar på. 

Lördag! Aaaa känner sommaren känner ledigheten i 1,5 dag till! Känns som om att jag kan ta tag i rodret idag och hålla kurs mot lyckan!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar