onsdag 17 juli 2013

Givetvis somnade jag

Hade tusen saker på min att göra lista ikväll - när barnen sov. Men mamma Ida somnade också och vaknade svettig och naanig och nu är det en omöjlighet att vara duktig och skärpt vid datorn. Nåja. Mkt bus med barnen ikväll. Mina små älskar att flyga flygplan på mina fötter, leka "attackkatten, "kittelmasken" och "hur många pussar?" Det blir mkt spring, kittel och buspruttar på magen! Fint att ha de hemma i borgen igen:-) 

Snart en vecka kvar bara sen har jag 1 v Semester. Som det känns nu hade jag önskar spenderat min semester i min säng och vilat men ska försöka aktivera 2 små bus. Men hitte-på finns det alltid! 

Håller på att planera min 30 års fest men ja nu bangade barnvakten... Hmm hur att lösa den? Carola jobbar till 22 nämligen. Mkt att tänka på. Känner att tiden att fixa och trixa är knapp och inte blir det bättre att somna vid läggningen. Man minns ju hur mamma sjöng saktare och saktare liksom och hur pappa började snarka vid sängen själv som liten - hur kunde DE alltid somna??? Ja nu inser man varför arbetsplatser har kaffe, bilar AC och dygnet bara 24 h... 

Är väldigt sugen på tårta just i detta nu- vad säger det om mig? Ha ha. 

Hoppas på en piggare dag imorgon. Mjau mjau mjau. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar