torsdag 25 juli 2013

Sista dagen imorgon som typ 20 nånting

Oh just när jag kände mig pigg blev jag trött. Lite lätt ångest att närma mig 30 så det kommer jag fira med att äta kopiösa mängder tårta!!! Starting tomorrow då jag ska bjuda jobbet på prinsesstårta! Sen imorgon kommer mamma och mormor ner och vi ska fira mig:-) Hipp hipp hurra! Kommer dock kännas konstigt att inte vakna av alla älskade tre barnen som sjunger och Kolan... Men livet går ju vidare och imorgon är första "högtiden" (ha ha som jag skulle haft en en egen röd dag i kalendern) som inte firas i "det Bergmanska hemmet". Men får fylla dagen med annat fint istället. 

Ville kommer ju kaosa då inga paket tillfaller honom. Ella likaså... Kanske borde jag köpa ngt litet till de så de inte blir så ledsna? Nej Ida!!! De måste ju också gå i livets hårda skola. Som en annan fick erfara när ens bror fyllde 2 v tidigare och det aaaaaldrig skulle bli min tur. 

Önskar jag hade haft en lista på saker att göra innan 30 men ja... jag är ganska nöjd med denna milstolpe. Utlandsvistelser, examen, eget företag, giftermål, 2 barn och fantastiska vänner. Efter 30 är man nog mer vis och förhoppningsvis infaller sig ett lugn jag saknat de senaste 29 åren :-) 

Mot bageriet och mot systemet! Klackarna i taket. Imorgon tar jag semester, blir liten i mamma och mormors sällskap och på lördag blir jag vuxen. 30 år. 

1 kommentar:

  1. Det är inte så farligt, när det väl är över :) grattis med dagen!

    SvaraRadera