onsdag 3 juli 2013

Spinning och semesterplanering

Ja igår var jag på spinning shit vad kul. Känns bra att vara igång igen. På lördag ska jag köra klass men innan dess en powerwalk till. Lagom mjukstart på en vecka. Förstår inte bara varför jag är så hungrig jämt. Idag åt jag en knäckemacka med leverpastej, ett ägg och smoothie med bär i till frukost. Mellis ca 1,5 dl keso och en banan. Lunch matvete, med köttfärssås och 1 tomat och sen kaffe och ett äppel till mellis. Kvällsmat idag fullkornspasta, avocado och 4 kycklingköttbullar och känner jag mig själv blir det typ äggmacka ikväll eller fil med müsli. För lite? Hmm... 

Idag har jag i alla fall börjat planera min semester - 1 v! På lördagen den 27 fyller jag 30 år och det ska firas! Ja inte kanske direkt på kvällen men mamma och mormor kommer hit så ska vi ordna med något. Sedan ska jag ha middag här någon v innan med mina fina Ölandsvänner Hanna, Emelie och Liza. Sen hoppas jag på en utgång med andra vänner när ni nu kan? Sen i slutet av den v är det Pride och vi åker nog upp tor-söndag Stockholm men innan dess? Jo funderar på endagsutflykt till Kolmården eller kanske Köpenhamns zoo? Carola är i Stockholm hela v så jag är själv med barnen. Hade jag haft pengar hade jag gärna åkt utomlands men jobbet jag har just nu är bara ett sommarjobb så i sep kan jag behöva bli kyrkråtta igen som student. Eller arbetslös... A kassa. Blä. Men något kul får man ändå hitta på när man väl är ledig. Lite svårt och jobbigt att bara vara hemma utan trädgård eller uteplats. Vilket alla inte verkar förstå...barnen blir väldigt rastlösa och man själv städar ju ihjäl sig... Men som sagt en resa någonstans. Får jag ett jobb har jag lovat en Greklandsresa nästa år med familjen. Sen vill jag till Italien också men som sagt det får bli nästa år. 

Imorgon ska jag köra till Karlskrona efter jobb och lämna pappas bil så en sen natt sen på fredag ska jag rodda driften själv på industriavdelningen:-) spännande är kanske rätt ord;-) 

Ja full helg framöver - längtar efter rödvin, bus med barnen, hälsa på vänner i Svalöv och på söndag utflykt. Men som sagt en dag i taget! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar