måndag 15 juli 2013

Jag vill såra dig så jag får höra dig skrika mitt namn

Reaktioner. Restriktioner. Fraktioner. 

Det som inte kommer ut hålls inne och det som kommer ut läggs ut och kategoriseras för att underlätta vardagen. Reaktioner på det som ligger under som över. Man sårar för reaktioner. Man älskar under restriktioner. Som barn som häller ut ett glas mjölk för att se vad som händer. Reaktioner. Nä men va gör du!?
"Varför gjorde du så?" 

För du sa mitt namn. Du sa du.

Idag är det tisdag och alla ni älskade läsare vet ju vilken min värsta dag i v är? Jo tisdag! Idag får jag dock besök av min Ölandsvän Liza som är så go, alltid nära till skratt och helt orädd att säga vad hon tycker. Ännu en av mina fina vänner. Så tisdagen kan bli bra vi hoppas. 

I övrigt känner jag att jag börjar samla på mig lite ångestmoln på min himmel som stressar mig. Jag oroar mig för allt och kan nästan bli knäpp på köpet. Går jag i en affär och någon kollar på mig får jag för mig att de tror jag har stulit något och så får jag svårt att andas och tittar bort. Vill försvinna. Bli genomskinlig. Sätter jag mig på bussen och någon kollar så undrar jag vad jag gjort för fel. Jag vet inte varför men jag kan inte bara vara. 

Igår gjorde jag ett försök. Jag åt för första gången på säkert 6 år rostmackor framför tv'n efter jobb. Det varade i 5 min då jag var så hungrig efter att endast fått i mig 2 kroppkakor och lite fil under hela dagen. Sen lugnade jag mitt sinne med choklad och Pim Pim... Det varade i 5 min. Blir alltså lugn när jag äter. På jobbet är det svårt att hinna med raster. Alla sitter framför datorn och äter en macka i förbifarten varav jag hellre väljer att inte
äta då det stressar mig. Men jag har 30 min lunch mamma :-) 

Nej nog om ältandet! 

Är sugen på att träna men när man som dödlig Svensson är borta 11 h per dag är det svårt att hinna med allt. Man är ganska trött efter jobb men kanske lika bra att börja bära omkring den där träningsväskan snart igen!? 

Dags att vakna till ännu en dag i paradiset! Säg det några ggr och ni lär er uppskatta det ni har. Att älska de ni har att älska och att vara tacksam. Tacksam och lydig ha ha. Paradiset är faktiskt det vi har. Just nu. 

Fraktioner av kärlek, sorg och reaktioner.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar