måndag 1 juli 2013

Bilder på nya lyan

Ja nu äntligen efter 4 v börjar saker komma på plats i mitt hem. Den enda skillnaden mot "förr" är väl att jag inser att Kolan skötte mestadels av inredningen eller ja till viss del, min stil är nog mer retro a way back än hennes varav jag snor en del. Inte med mening men för att det känns tryggt att ha "samma" liksom. Hemlängtan blir mindre. Men nu är soffan, teakskänken och stringhyllan på plats. Kvar är projekt "stereohörna" (hörde jag ungkarl 2013 scream out loud???) där jag ska köpa (eller önska mig...) en feting TV och få upp mitt surround. Sen en ny tv bänk. Men det är det enda dyra projekt jag har så nu ska jag börja spara till det! 

Projekt nr 2 är att måla om en hallmöbel jag köpte. Den ska bli ljusrosa och längst ner ska jag skåpsluckorna som skoskåp för barnen varav jag köpt varsin porslinsknopp med en varsin uggla på till kidsen. Men när jag får tid ska jag måla om. Projekt: inte så dyrt. På den ska jag hänga hängare från indiska och på den vill jag ha askar och tidningar. Living är ju en favorit:-) Velar fortfarande om vilken matta jag ska köpa. Ska försöka lägga upp bilder på vilka 3 jag vekare emellan så kanske ni kan hjälpa mig välja kära läsare!:-) 

Ja nu känns lägenheten som hemma det enda jag saknar är fotografier på alla mina älsklingar! Ska självklart ha en fet fotovägg samt göra förstoringar på barnen och ha uppe!

Barnen har en kökssoffa som ni ser på en av bilderna  som just nu ihopklämd längs en vägg men den ska placeras någonstans men vart vet jag ej ännu... Kul att ha lite gamla möbler. Har även min lillasysters barnstol till Ville, min egen dockvagn jag fick på min 1 årsdag och mormors gamla böcker som är över 100 år gamla. Gillar gamla saker... 

På förhand ursäktar jag placeringen på tavlorna i vardagsrummet. Mannen som bodde här innan måste haft ett sämre ögonmått än mig... och jag har helt enkelt inte haft tid att borra upp nya. Men men det kommer nog! 
















2 kommentarer:

  1. Jättefin lägenhet! Var har du köpt de vita stolarna i köket? Så snygga!

    SvaraRadera
  2. Tror de är köpta furniturebox :-)

    SvaraRadera