söndag 7 juli 2013

Sol, glass och häng

Finna det något så vackert som Skånes ängar kl 6.30 en måndag morgon? På buss till jobb och försöker vakna till. En stor kopp kaffe hjälpte inte så jag försöker taktik positive thinking. Får barnen idag, måndag (veckans jobbigaste dag skall tas igenom), snart helg med tur till Öland. Denna v kommer inte så mkt träning hinnas med så det får väl bli upp tidigt ngn dag och gå... Jag avskyr tidiga mornar och då pratar vi 05 alltså. Kl 07 är def. sovmorgon men allt innan 06 är tidigt! 

Idag har kanske mina peppböcker kommit! Hoppas. 

Helgen har varit fab. God mat, shopping, Dalbybadet, träning och bio! En helg perfekt i min smak. Hade önskat fler lata dagar på badet men har 3 dagar ledigt i slutet av juli där jag hoppas vädret levererar. 

Denna v mission är att ta tag i att söka jobb men finns inga ute så än en gång ALLA vet ni något 100% from sep hör av er!!! Annat väntar a kassa. Det finns två strategier...

1. Gå på a kassa med en hyra på 7000, dagisavgift, och andra räkningar =bankrutt, magsår och depression 

2. Få ett jobb, leva ett normalt liv (så normalt som lilla jag kan(?)), kanske se framåt i livet och kanske ja tom kunna unna mig något 

Ja här inser jag att jag måste tänka positivt, se ljust på framtiden, utstråla fantastisk mkt positiv energi och tro på mig själv. Men ska uppfinna en exelerator som förstorar den lilla energin jag har inom mig och göra den 10 ggr större. För vad tror ni händer i mig när jag varje v skiljs från mina barn, antingen de eller jag gråtandes, en ledsen fru, en ledsen jag, jobba full rulle hela dagarna hem hämta sent på dagis sen hem och städa. Ja jag vet att det är så det är för många och kallas vardag och både jag och C kämpar men problemet är "bara" att när du/man/jag (!!!) behöver den där extra energin , energin to dazzle:-) så finns den inte och det gör mig (som annars brukar ha överskott av den energin att ge till andra) jävligt förbannad och irriterad - och... Till den känslan har jag ännu inte hittat ett förhållningssätt jag är tillfredsställd med... Truth. 

Jag stör mig också på det faktum att vissa vänner verkar tro att jag befinner mig på samma "vanliga" nivå där jag orkar höra av mig, ses, umgås. Förlåt det är inget personligt men just nu orkar jag inte dra i de trådarna, jag väver just nu en egen överlevnadsmatta av de trådar jag kan och har. Så om ni vill ses/höras av får ni faktiskt jaga mig eller hälsa på mig. Jag bor på Mellanbacken 2 i Dalby och alla är alltid välkomna. Jag har kaffe och ett mansiskt behov hemma av att alltid ha laktosfri mjölk hemma. Jag gillar dammsugare, croissant, bananer och sockerkaka till fika annars duger grillad kyckling och rödvin. 

Välkomna! Nu tar vi måndag och kavlar upp ärmarna. Ännu en dag i Paradiset!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar