torsdag 5 juli 2012

Uppe tidigt och ärliga örfilar

Hej vaknade av två färgstarka donnor idag:-) Tjajs slog upp sina bruna kl 06 (helt ok det var ju inte 05) och sen fick jag även ett sms av en kär gammal (gammal ha ha) vän som fick igång tankeverksamheten även denna dag!

Jag hade skrivit en sak i blogga som hon tog illa vid varav jag läste vad jag hade skrivit och insåg att jag hade valt fel ordval och att syftningen blev sådan att den uteslöt andra. Hmm ja inte alltid lätt att få till allt rätt när man sitter djupt i sin tankeverksamhet och författar. Hon vet i alla fall nu vad jag menade men till er andra - saknar er alla oavsett bostadsort i Sverige. Saknar er som hör av er och även ni som inte gör det. Jag är banne mig inte själv alltid bästa dräng i alla relationer.

Men ... huvudsaken är att även om hennes kommentar/ord "kändes" så uppskattar jag det oerhört. Som jag skrev en gång innan - RIKTIGA vänner är ärliga och det uppskattar jag för det ger en möjlighet att rannsaka sig själv och en relation. Många idag är nog för rädda för att ta till sig kritik som är ärlig och det är ju en svår bit i livet som man måste öva på. Men i kritiken växer man. Jag måste nu erkänna att jag själv sen jag fått barn har helt klart blivit sämre på att vara närvarande i mina vänskapsrelationer MEN jag har också lärt mig att inte döma mig själv för hårt då jag faktiskt inte har hunnit då detta med barn är ja...tidskrävande och om något kräver en mental närvaro 24-7 är det att ha barn - vi har 3!!! och det är väl en sak som blir bättre i takt med att barnen blir äldre. Att man släpper den där jourkänslan lite pö om pö som man hela tiden har inbygd som mamma. Nu kan jag känna att hjärnan är lite mer med mig och att jag igen är smått redo att använda den igen:-)

En gammal danslärare sa alltid

"you have to do wrong to do right" och det känns bra att kunna rätta till och göra rätt. Så tack - thank you baby. Om det händer igen så...
"hit me baby on more time" ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar