söndag 15 juli 2012

Blocketmania

Hej och hå här rensas på! Igår var jag och frugan flitiga och la ut lite gamla möbler på Blocket och idag har vi fått nästan allt sålt. Kvar på listan är soffan och bilen. Vi har kollat på en Volvo v 70 vi gärna vill ha. Och ja jag vet att det var en sån Carola från början ville köpa men sån är jag. Envis. Men sen när jag inser att jag hade fel (i detta fall behöver den Bergmanska familjen en större bil) så har jag inga problem att erkänna det och gå med på något annat. Carola börjar vänja sig nu men ja...jag är dyr i drift!

Imorgon kör vi till Växjö för att umgås med mormor och morfar i Växjö. Vi ska kanske ut med båten och det ska bli kul. Vi har laddat med ny Smurffilm frukt och tålamod. Kul med minisemester.

På onsdag börjar Kolan att jobba så då är det jag och de små igen. Skulle gärna vilja träffa Mimsan och Aston men hon ska ha bebis vilken dag som så jag hoppas vi hinner.

Kanske hinner jag med en morgonjogg imorn beroende hur natten blir. Imorn kastar vi oss upp igen! Love is in da air. Nu ska vi grilla hos Villes bästis Elliot. De har studsmatta. Vi har vin. Det finns mat. Kvällen är räddad!

Så vill ni köpa soffa eller bil hör av er så denna blocketmania får ett slut. Alternativt om ni har stringhyllor - hör av er!!!

Trevlig helg

1 kommentar: