torsdag 5 juli 2012

Lika barn leka bäst

I vår familj kallar vi det kax. Bus. Det var länge sen det hade tid att komma fram hos oss men igår var det där. Kan liksom inte inse förrän nu hur mycket det var i vintras/våras med tre jobb (ja jag räknar mitt instruerande som ett jobb för det tar tid) och att man liksom bara körde på. Men igår hade vi en fin dag som vi tog tillvara på. Vi började i Malmö och hälsade på mini-Stella, goaste tjejja, hon är 8 månader och har storlek 62 och är så söt och har en vilja av stål. Längtar tills hon blir större så hon och Ella kan leka. Igår såg Ella ut att kunna vara "The giant baby"  från en av Warner Brothers senaste produktioner typ i jämförelse.

Glad tjej
Sen har vi lilla Stella...
Stella -söt-Winell 8 månader
Ella la sig ner på magen för att kolla in under Stellas solhatt och de interagerade i alla fall.

Skönt med semester och föräldraledighet samtidigt alltså. Typ guds gåva till utslitna föräldrar. Så skönt att inte ha någon tid att passa, att lyssna på kroppen vad den försöker säga. Min kropp var trött men sa träna. Carolas kropp var trött och sa gos. Carola är ibland som de dör underjordiska rösterna i Ronja ni vet de som blir dimma och säger "koooom kooom". Hon luktar gott och så vill man bara stanna ha ha. Men jag slet mig loss som den Birk jag är, drog iväg med Måns till ICA och handlade ingredienser till pizza och kvällsmys. Den största ingrediensen för kvällsmys (efter rakhyvel...) är ju lösaktigt godis, ju slampigare ju bättre ha ha. Gick "lös" ordentligt (bara jag som skrattade där va?) och sen tog jag mig en runda. Ångrar lite nu att jag sa att jag skulle springa 2 mil denna vecka, funderar på att ösa i mig en RedBull och sen ta typ 2 mil på direkten, nej då jag är halvvägs så idag får det bli en runa till.

Vart var jag? Jo kax. Bus. Igår spelade vi Rumble och jag höll på att vinna, 2 matcher sen satte hon ett ord på 124 poäng varav hon vann...varav jag blev väldigt sur som den "bra" förlorare jag är varav detta resulterade i en del kittel, jakt ut på gräsmattan i småbyxor, ut på gräset, in i gen, ut över häcken och ner i soffan och hot om diverse face-rapes Funderade på där i 2 sekunder vad jag hade velat skriva på Carolas status i en facerape men insåg i samma stund att tjejen som redan har lagt ut en film på sig själv när hon sjunger Sean Banan i bandana - redan hade gått där...om ni förstår vad jag menar. Så jag slöt fred och njöt av godiset och såg sen den sämsta svenska film jag sett... Ja kul att kunna busa "vuxet ibland".

Men i ren tristess sökte jag på Imdb på Noomi-snyggaste-Rapace och fick upp en ny film hon höll på att spela in och en bild säger väl mer än tusen ord. Så oavsett filmens handling så längtar jag redan. Passion heter den - bådar ju gott för en Noomiälskare som mig.

*fint*
Pizzan blev god. Godiset (som inte vägdes i hg) var gott och jag somnade mycket nöjd i skattknät.

Idag har vi heller ingenting planerat, jag har min runda som gnager lite men som jag ändå längtar efter.

Nu sover Ellsan och jag ska läsa mama, ahhh ibland är livet gutt asså (Kalmaritiska och betyder ibland är livet allt bra skönt).

Dags för löpning - behöver jag säga att jag älskar turkost?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar