fredag 20 juli 2012

Jordiska barn?

Ja från jorden kommer de det vet jag för det var jag själv som satte de där men jordiska? Ja eller jordiga kan man också säga. Idag badade de i lera hela kroppen. Hittade sand i öronen och på alla andra skrymslen också. De såg ut som två sandmonster:-) men nu är de rena.




Just nu timestretchar jag barnen. För er som inte har barn innebär det den timmen som infaller efter maten. Den då maten ska in, tallrikar i diskmaskin, golvet och stolar saneras sen torka av resten av köket. Barnen ska torkas rena och byta blöja. Sen kommer den. Timmen då mamma måste vila lite genom att blogga (medan barnen leker omkring). De klättrar på ryggen, hoppar över en (ibland nockar de en eller får in ett hopp som tar illa i sidan) men man bara njuter av att få ligga ner och ta det "lugnt", barnens sista energi ska ut varav allt testas och ljudnivån är på max- men mamma bloggar lugnt vidare för om 10 min ska jag ta tag i tandborstning och pyjamas. Men ja behöver jag säga att det är de inte så roade av - dessa nakna sommarban så jag laddar inför kampen. Frugan? Henne skickade jag iväg på bio och solning - vi behöver inte vara två att uppleva detta ha ha. Imorn ska jag iväg så då är det Kolans tur.

Men nästa v är frun ledig några dagar så dår det full aktivitet hoppas jag och barnen blir gladare.

Om 1 v fyller jag år! Längtar till att få ha kalas. Min syster kommer ner så vad mer kan man önska sig? Kanske några % mindre bus på denna pojk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar