fredag 20 juli 2012

Detta med att sova på saken

Ja igår var väl ingen kul dag men man måste ha sådana också för att uppskatta sådana som denna. Ja mycket blir bättre när man sover på saken tycker jag. Man vaknar upp mer klartänkt och med en mer rätt känsla i kroppen för vad som är vad. Snurrigt? Jo jag var uppe sex i morse.Har en del att fundera över. En sak som gör mig väldigt ledsen men efter ett klokt samtal med syster fick jag som vanligt rätsida på min ångest. Att inte räcka till fast man vill - mitt problem. Fick rådet att släppa allt för ett tag och se vad som händer och då fokusera på att släppa det dåliga samvetet. Ja nu återstår ett samtal med en viss person så ska vi se att det snart blir bättre. Tack Sissie för pushen i rätt rikting. Nu gäller det bara att vara stark. Jag har sovit på saken.

Jag och Kolan bollar just nu de facto ( om vi får bilen såld) - om vi kan leva utan bil ett tag, vi ska få låna farens bil ett tag i så fall. Vi är nog överens om att det är en Volvo vi vill äga igen. Ni Volvoägare där ute - bu och bä!? Så nu hoppas vi på att få Månsan såld. Pris 73 laxar med försäkring! Komsi komsi till Månsi!

Nu ska vi snart packa ihop oss för en tour till Skrylle. Förhoppningsvis sitter barnen still (mutan mammas kanelbullar är nerpackade) under färden. Ni som känner våra kids vet ju att av de går under smeknamnen Kvicksilvret...så förväntningarna på 7an är låga men men har laddat med den grövsta mackan evva och ägg och kaffe (hade behövt mer men men...)

Kl 13 går bussen mot Österlen. Heldag med bästa gamla kollegorna. Shit ska bara vara jag. Mig själv. Njuta av en kaffe i lugn och ro. Skratta. Och få umgås med två av mina fina roliga vänner, med de två är skratten aldrig långt borta. Grill, Corona och Schlagermusik står på schemat - vad mer kan man ösnak sig av denna fantastiska dag???

Mörkhårig igen - Kaddie likes

Body Pump is on the way - imorn 15.00 kör vi team, måndag 17.30 just me...
Hoppas ni andra får en fin dag och ta hand om era kära. Nu ska jag pussa min lilla skatt som springer omkring i trullor och tischa - finaste morgonskatten *älskar morgonskatten mest*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar