fredag 6 juli 2012

Det var inte såhär det var tänkt

... en kommentar jag igår fick höra från en av mina närmsta. Ja ni mitt liv är en dold såpopera men jag m.fl spelar våra roller så bra att vi vore värda Oscarssttyetter hela högen. Fantastiskt vad stark människan är. Den orkar fast allt är förstört. Jag ska inte säga att vi en dag kommer skratta åt detta för något säger mig att det kommer bli värre men just nu skrattar jag lite åt folks statusuppdateringar och undrar vad som egentligen bakom påståenden som "I just finished my run - 7,8 km 05.45..." och "nu ska jag bli bättre, starkare, mer uthållig, större - störst världsmästare!?"... Vad vill folk bevisa? Varför tror ingen att de duger? Kanske ett sett att se på saker när man får distans mot andra saker. För rätt som det är kommer den boom - Ida just finished her run 10 km!!!

Man måste hitta humor i misären. Tänker ofta på minnen med kära vänner eller på filmsnuttar där humorn är oändlig i stunder som dessa. Inser då att livet kan bjuda på gotte. Framför mig nu ser jag guldkornen. 47an, lastbilschaffisen, julgrisen och ett orange metrosäte (don't ask).

Men nej inget har hänt just MIG. Och hade det det hade ni ändå inte märkt det. Jag m. fl är ironwoman- jag springer, cyklar och simmar inte men jag sköter och älskar min familj och mitt liv med samma vinnarskalle och strävan att allt en dag blir bättre.

Lördag idag då. En vanlig lördag framför kulissen. Andra missions på den andra spelarenan... Mina tankar går till dig, till mig...

Nähä om man skulle in och handla nu med alla andra mammor som också sovit alldeles för få timmar och trängas vid äggen i hopp om att hålla sin jävla GI diet vid liv liksom nu när det var x år sen man födde barn. Men det mumlar man tyst när man stolt berättar att man är mamma för nu har man inte längre någon ursäkt ...nu är man bara misslyckad om man inte "lyckats". Där någonstans viker jag av där mot mackorna och hittar mina kompisar som precis som jag - syndigt går omkring och tankenjuter över vilken go macka det om några timmar är dags att sätta tänderna i.

Ska banne mig börja fota mina älskade mackor! Mackan 2 die for eller mackan som rensar din förkylning ( det är fullkornsmackan med stark salami på de)!!!

Kräftskiva ikväll och jag är laddad! Hörde jag västerbottenostpaj?

//United we stand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar