tisdag 30 april 2013

Lärdomar i livet

Nästan det enda jag vill ge mina barn i livet är tron på sig själv, att ingenting kan stå i vägen och om det gör - bygg muskler och flytta det. Jag vill lära de att vara trygga i sig själva och att alltid göra sitt bästa och att det duger. Gör man inte sitt bästa ska man ta till sig kritik för att göra bättre nästa gång. Jag tror på att sätta upp mål och att uppmuntra sina barn att ta sig dit på deras sätt och utifrån deras förutsättningar.

Som mamma lär man sig något nytt varje dag. Som idag, att man inte bör dammsuga en lägenhet innan man bakar chokladbollar eller att försöka ta på en blöja då en 2 åring har kaos a la nej- attack med risk för sparkar i ögonen.

Efter en tur i skogen där barnen kastade löv i bäcken, byggde ett skepp och trillade runt blev det bad! När alla tre badar hamnar typ hälften av vattnet utanför varav hela badrummet flyter.

Efter denna dag är jag slut men ändå glad. Har förhoppningsvis fått napp på jobb för i sommar - jag hoppas:-)

1 maj imorgon och då åker vi tåg till Växjö för att fira kusinerna. Ska bli så roligt:-) Utflykt med familjen och träffa släkten! Vi hoppas på bättre humör från barnen. Idag har det varit gnäll från kl 06. Ville gnäller och Ella tjuter varav jag seriöst tror jag har fått tinnitus eller kronisk huvudvärk... Tråkigt när barnen har sådana dagar för all ens energi försvinner men så är det ibland att vara mamma. Man får ta det helt enkelt för imorgon kanske är en bättre dag!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar