onsdag 3 april 2013

Sjukhus och nya löparskor

Ja vilken dag alltså. Osäker på i skrivande stund om jag börjar de flesta utav mina inlägg så...

Anywhos. Dagen eller ja natten började med att vara gräsänka. Kaddie gjorde totalt 19 h på akuten i bara väntetid inatt och idag. Jag kom på morgonen med fralla, frukt och yoghurt. Vi satt och pratade lite sen gick jag ner till stan och uträttade ärenden som min mormor skulle sagt men ha ha det kändes verkligen så.

Hade en mkt intressant stund på löplabbet (som kunde konstatera att mina nuvarande skor gav mig de problem jag hade) och vi provade ut nya. Så nu funderar jag. Jag har egentligen inte råd med att par men kan ju alltid sälja mina gamla som är typ nya och få några hundralappar för de eller ha de som promenadskor. Men om jag inte köper ett par kan inte heller min kondition bli bättre och det måste den inför min simtur annars kommer ej inte orka och att drunkna är inget alternativ. Måste förresten börja kolla upp det där med båt och ja kanske om det finns fler tokiga som jag som också vill simma?

Åh idag lagade jag indisk mat. Kan tipsa om kikärtor med klippt persilja över och fetaost. Sen gjorde jag ris och tika masala sås och även en sås på kardemumma, youghurt och curry. Mums! Mätt i magen men då det är onsdagsmys och man är hemma och tar hand om sjuk fru så blir det även tacos i ugn och ost och kex:-)

Imorgon blir det Lund hela dagen och beta av bok efter bok. Ska börja med att ringa in mitt ämne, metod samt intervjufrågor. Nu kör vi. Förhoppningsvis ska jag hinna med att träna också. Packar träningskläder:-)

Ha en fin vecka. Själva mår vi bra men frun är fortfarande dålig så jag leker passopp här hemma men jag gillar det:-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar