onsdag 17 april 2013

Super mig packad på livet som semestermamma

Ja inget bra som varar för evigt säger man ju och så sant så sant...

Semester är en sådan sak. Just nu - in the middle of it, som en gammal inbiten Nikemänniska hade sagt - I'm having a blast!

Tjejsbun och jag slaggade till 07, räckte över nappen och sa sov. Prinsessan bredvis löd och vaknade 8.45 och sa morgon mamma!

Efter en minst sagt mixat frukost av oliver, omelett, välling och äppel var vi redo för poolen och gud vad vi har badat idag från kl 10 till kl 16. Ella charmar de flesta genom att dansa baklänges i poolen, åka framåt i rutschkanan (trots sin "ringa" ålder) och säger "hej" och "tjena" till alla som går förbi. Hon gärna delar med sig av sina Pippifigurer och visas upp att hon kan snurra. Det är 28 grader i poolerna så man ska inte klaga. Ella gillar bada i den stora poolen och göra "sinne" (chins) under bron och hänga sig samt att snurra runt och hoppa från kanten.

En svalkande löptur längs the mainroad har även hunnits med och gymmet, Ella lyfte 0.5 kg hantlarna typ, de var små och rosa och jag dog en smula inombords ha ha. Men det gick hur bra som helst, de har en öppen dörr ut till en gräsmatta där hon springer, hämtar stenar och hoppar, sen kommer hon in och lägger sig bredvid mig när jag gör plankan och hjälper till att hämta vikter.

Imorgon hoppas vi på sol så att vi kan bada ännu mer. Och ni som undrar, nej har inte fått ngn färg alls, smörjer flitigt med ACO, coola tjejen har ju tattoos överallt ju nästan...

Kvällen avslutades med buffet men ja jag fick ju sitta och äta allena då Ellsan var helt i extas över alla katter under borden. Totalt matintag för damen: 3 pommes på springande fot, ett halvt kycklingspett i stolen och lite äppel fastspänd i vagnen. Själv åt jag pizza och sallad, jo lite grillat blev det också och het sås.

Underbar dag med andra ord. Fick ju VG på min hemtenta i ekonomi så därför firade jag det med att gå ut och äta. Mums. Nu ska jag försöka överleva kvällen utan Pepsi Max i mitt kylskåp, abstinens men men det får gå. Har ju en Corona vid närmare eftertanke...

Bjuder på lite bilder från dagen=) Trevlig onsdag alla!
It's all in the mix. Ella älskar ägg och oliver. Jag åt mackor idag med kaffe

Glad tjej redan kl 9 - bådar gott. Spexarn nr 2. 

Glad badtjej har hittat en boll

Modiga tösen åker rutschkana själv och skulle i slutet av dagen "Inte hålla handj" när hon kom längst ner...

Smoothiepaus

Redo för löpträning, Ella håller vattenflaskan i högsta hugg. Lilla gubben var också med på turen och fick se berg och skog. 

Mot middagen

I think I'm ready for my close-up /B

"Mamma puss där"

Mitt kattletande middagssällskap...

Som sin mamma Kola - det ska ju klättras på allt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar