måndag 22 april 2013

Jobbpaniken

Ja just nu har jag panik. Jobbpanik. Måste skriva av mig lite. Blir bara så arg och irriterad. Känns som om allt går åt helvete. Ursäkta de fula orden. Seriöst jag har läst typ 5 år på högskolan, dubbelt mestadels av tiden, arbetat med 3 extrajobb, haft ett eget företag, driver en familj, är instruktör, har VG i det mesta och upplever mig själv som trevlig och ambitiös så vem f** får alla jobb som utannonseras? Vad mer kan jag göra för att toppa? Känner mig panikslagen av att aldrig räcka till och varje gång man söker ett jobb bekräftas man som värdelös. Jag har arbetat utomlands kan flytande engelska, van att arbeta hårt och lär mig otroligt snabbt (skrytfest) men nada. Ska man ge upp och bara inandas a kassa för resten av livet och hur betalar man av CSN skuld med a kassa? Ja lika bra att kolla upp för det är ju ens verklighet om 2 månader, häpp. Kul att försörja en familj på 5 personer på CSN skulder och a-kassa. Seröst pendlar mellan botten och toppen. Man tappar lusten att låta så pepp i varje ansökningsbrev att jag snart ger upp och skriver; arbetslös f.d ambitiös student söker jobb så att jag kan försörja min familj. Punkt. Vad mer kan jag göra?

Nej bajsdag. Känner inte alls för att ta tag i någonting men måste. Ok nu gör jag det, köttar på ett tag till men orken börjar tryta. Hatar att vara arbetslös.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar