torsdag 18 april 2013

Lugn och ro ko

Ja idag lurade väderleken oss totalt! 29 grader och sol blev helt plötsligt 19 grader och moln. Ella tog ett dopp efter frukost men sen ville hon gå på promenad och se kossorna så vi gick norr i staden och handlade jordgubbar, Doritos och Pepsi Max. Nu myser vi och ser på Pippi. Ska snart äta lunch (linssoppa) och sova. Blev lite sent då jag såg filmen The Impossible - filmen om Tsunamin. Så lite vila kan bara göra gott. Hemskt film men denna familj filmen handlade om överlevde. Så hemskt alla de familjer som lever idag och har någon de mist i tsunamin. Tänker ofta på det. Om det hade hänt en själv. Jag hade nog varit en sådan som skrikit och gått galen sen stillat mig och blivit rationell och hittat lösningar. Det är i och för sig handla typiskt mig i allt. Kaosa först och sen skapa ordning. Usch hade jag förlorat våra barn hade jag blivit galen.

Lazy day. Saknar alla där hemma. Men på söndag är man hemma i lunken igen.

Ha en fin torsdag allesammans!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar