lördag 2 februari 2013

När täcket kallar är sömnen ständigt nära

Efter ännu en intensiv vecka tar helgen ut sin rätt. Carola är i Stockholm tills på måndag så jag och barnen myser hemma. Igår var Fia över en stund när barnen somnat och vi pratade lite och kollade lite lägenheter till henne i Malmö!

Idag har vi varit på Bamsegympa. Ella är också med på ett hörn med att hänga i ringar och att springa på långmattan. Ville gillar att hoppa i rockringar och att hänga i ringarna.

Andra mission idag är film, täcke och godis. Har redan ätit nästan en halv chokladkaka modell stor och lite lösaktigt godis ha ha. Vilade med Ella en stund och jag känner att förkylningen mådde bra av det. Dvs blev bättre.

Ikväll ska jag laga hamburgare så måste snart sätta en dag till bröden! Men orka liksom. Jag är så sjukt trött. Hela jag är trött. Hade jag inte haft barnen hade jag sovit än tror jag.

Mello ikväll och innan dess ska magarna vara mätta. Spännande! Ska se med Theodor! Han tror jean banan ska köra samma hit som förra året:-)

Förra v handlade vi lite nytt till hemmet så nu har vi en jättemysig plats i vardagsrummet. Längtar tills det blir mörkt och man får tända ljus! Ny matta, nya ljusstakar och igår köpte jag tulpaner! Underbart!

Imorgon ska vi till kyrkan och gå på gudstjänst för barn. Ellas dopängel ska hämtas hem! Sen blir det fika! Hoppas jag är piggare imorn.

Nähä dags att inte göra någonting förutom att sniffa på mina barn. Älskade slapparlördag och det bästa? Det är en söndag imorn:-)





1 kommentar: