fredag 22 februari 2013

Utskällning - fy oss!!!

Inatt sov jag i mjukisbyxor, strumpor och tjocktröja, detta då jag visste att båda de små skulle ligga på varsin sida om mig och förmodligen ta allt täcke så lika bra att vara redo. Ville är frisk nu men ville inte gå till dagis igår sa han men tyckte jag såg lite klet i hans ögon varav han fick stanna hemma. Lämnade Ella på dagis och fick en snäll utskällning över att Ella inte skulle vara på dagis idag då hon var uppsatt som ledig men de var snälla att låta mig ha henne där några h medan jag skrivit på min hemtenta i ekonomi. Så nu skriver jag för fulla muggar, ta en buspaus med Ville då och då och äter godis, är egentligen inte så sugen men behöver energi. Kändes sådär att starta dagen med en utskällning - fy oss att inte ha koll... men det är så mkt med allt, vi har olika tider varje dag, vi är aldrig hemma med barnen samtidigt utan byter nycklar i dörren, i bilden, på stationen, på dagis mm, känns som om vi aldrig ser varandra nu för tiden och att man lätt glömmer bort sådana saker som att ett dagisschema måste lämnas in - trots att vi i söndags satte oss i 30 min och pusslade. Theodor ska lämnas vid tåget elle rhämtas i Växjö och då går det en hel ledig dag till det och vem ska då ha de andra barnen? Nu har jag ju obligatoriska närvaro tillfällen ganska ofta och missar jag lektioner måste jag göra kompletterande uppgifter och när ska jag göra de? Jag har pass 2 ggr i veckan (som jag egentligen inte hinner ha) men som jag måste ha för att få ekonomin att gå ihop... och Carola måste vabba och förlora pengar på det, vabruari försvinn. Nu i helgen är det långhelg för Carola och jag är så trött på kvällarna. Nu i eftermiddag måste jag missbruka koffeintabletter för att orka men blir också väldigt snurrig av de men måste för att orka. På måndag kan jag andas ut lite, men har 8 böcker att läsa och en redan till veckan bokrecension men men... Blir att ligga i soffan i alla fall.

Ikväll ska jag ta 1 h fredag och laga en god kycklinggryta med paprika och oliver, kommer kännas lite "torrt" till utan vin men vad gör man inte för köpstoppet? Köpte dock lite godis igår men i helgen blir det inget mer.

Nu är det snart lunch sen full fart då bus och bus är hemma. Igår spolade de ner en scrubvante i toaletten och tvättade Ellas golv med dushslangen medan jag var på toa...

Trevlig fredag alla!

Nya leopardtightsen på

Denna söta kille vill ha pengar sa han och såg bild på mammas bok

Ella vägrar kläder...

Here we go again

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Är det så många korvören för passen du har då? du kanske får ta bort dom för att du valt att plugga och passa på att enbart träna då Carola är ledig och dela upp träningen så bägge hinner träna. Man väljer sin egen vardag. Vill man ha en stressig sådan för att få in allt man vill eller vill man få en hyfsat normal vardag där man får tid för det viktigaste i livet, familjen när den är som mest krävande i småbarnsåldern och som aldrig kommer igen? Känns som ni lever i ett virrvarr som blir väldigt jobbigt för både barn och fruar.

    SvaraRadera