torsdag 28 februari 2013

Inc och inställda tåg

Dagen T har bestått av: tåg kl 08 mot Kalmar. Denna fantastiska stad mötte mig med gnistrande snö och strålande sol. Hallå D vitamin! När jag kom till studion var skissen redan klar, enligt kyckling-jaget inom mig en aning för stor men väl på såg den väldigt bra ut. Man tar ett djupt andetag och andas ut ångesten - alla de där what if tankarna följer med ut och sen är man ensam med smärtan. Den på ryggen var typ skön att göra. Denna sr ren smärta och sen in i skärselden i 4 h. Tillslut skakade mina ben i konstiga ryck så vi fick ge upp men alla linjer blev klara och två motiv skuggade! Stolt över lilla mig att jag klarade det.

Mindre stolt blev jag sen och 8 h framöver på sj's inställda tåg. Så efter 1,5 h väntan fick jag hoppa på en ersättningsbuss sen byta buss sen mot Alvesta och vänta på tåg som gick. Men tog mig igenom det hela med att tänka på att det snart är helg och att vi bara har roliga saker framför oss. Imorgon middag med underbara vänner, kanske en promenad om jag orkar efter skolan, umgås med barnen och kanske åka på utflykt om vädret tillåter!

Är sugen på korv. Kycklingkorv. Bröt dock mitt nyårslöfte förra v då jag åt salami... Men har fortfarande inte ätit på mc di alla och det är mars imorgon! Bra jobbat Ida!

När jag körde över ölandsbron idag insåg jag att det är långt att simma. Ärligt jag borde väl/ju kunna ha en simdyna och snorkelfötter? Bör det inte gå fortare då ha ha.

Fredag snart. Är i Höör nu vilket innebär att jag är framme i Lund 23- missar 23 bussen med 1 min och får vänta 1 h på stationen till kl 00. Sen hemma kl 00.50! Älskade SJ...

Ikväll ska jag somna och ändå tänka att denna dagen var fylld med fina minnen. Godnatt alla dödliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar